11 شهريور 1397 - 09:23
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

شفاف‌سازی اجرای بخشنامه ارزی/پرهیز دستگاه‌ها از تصمیمات خودسرانه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تا دولت بر اوضاع بازار مسلط نشود امکان بهبود وضعیت وجود ندارد، گفت: نحوه اجرای بخشنامه ارزی بانک مرکزی برای اظهارنظر در خصوص آینده بازار مهم است.
کد خبر : ۹۰۵۹۳
دلار

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی برای ساماندهی ارزی، گفت: نحوه اجرای این بخشنامه ها بسیار مهم است زیرا ارایه بخشنامه ها اگر بدون تعامل و همکاری در اجرا مواجه شود تاثیری در وضعیت بازار و اقتصاد نخواهد داشت.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید از تصمیم گیری های جزیره ای پرهیز کند، افزود: همه دستگاه ها باید در خصوص بخشنامه ارزی اخیر تابع بوده و از تصمیمات خودسرانه پرهیز کنند.


وی با تاکید بر اینکه تا دولت بر اوضاع بازار مسلط نشود و گردش مالی را به حرکت وادار نکند امکان بهبود وضعیت وجود ندارد، تصریح کرد: دولت نمی تواند ارز را در مرکز نشانده و از راه دور به کنترل آن بپردازد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید در حوزه تامین نیازهای ارزی کشور فعال تر ورود کند، گفت: رگ ها و شیارهای بازار هر جایی که نیاز به ارز دارد باید از سوی بانک مرکزی تامین شود تا خللی در این حوزه به تنش ها دامن نزند.


یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه متاسفانه تاثیرگذاری منفی افزایش نرخ ارز در کالاهایی که هیچ ارتباطی با آن نداشته نیز مشهود است، افزود: با توجه به شرایط پیش آمده دولت باید با جدیت بیشتری بخشنامه مفید برای وضعیت بازار ارز را اجرایی کند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در خصوص بخشنامه اخیر بانک مرکزی نیز زمانی این بخشنامه عملیاتی خواهد شد که خط شمول آن همه دستگاه ها باشند نه یک دستگاه مشخص زیرا چند دستگی نشان داد که به بهبود وضعیت کمک نمی کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر