12 شهريور 1397 - 09:12
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

پیام ترمیم تیم اقتصادی دولت/ مجلس دنبال یقه‌گیری نیست

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس در سوال از رییس جمهور یا استیضاح وزرا دنبال یقه گیری و یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست و دولت باید با ترمیم تیم اقتصادی خود پیام مجلس را دریافت کند.
کد خبر : ۹۰۶۷۲
محمدرضا پورابراهیمی

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به استیضاح وزیر اقتصاد و همچنین طرح سوال از رییس جمهور در مجلس، گفت: دولت باید از استیضاح های انجام شده و استیضاح های در دستور قرار گرفته و همچنین سوال از رییس جمهور بهترین برداشت را کرده و در راستای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور گام بردارد.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اصلاح روش برای بهبود شرایط اقتصادی کشور یکی از ملزومات است، افزود: مجلس نیز در شرایط فعلی آماده همکاری با دولت بوده با این شرط که از اشتباهات گذشته درس گرفته و بر رفع نواقص قبلی تلاش ورزد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه طرح سوال از رییس جمهور هیچ نقشی و تاثیری در دیپلماسی خارجی کشور نخواهد داشت، تصریح کرد: طرح این سوال در حوزه بین المللی نیز به نفع کشور بود زیرا به تقویت دموکراسی دینی منجر شد.


پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که طرح سوال از رییس جمهور استیضاح سایر وزرا از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت را منتفی خواهد کرد یا خیر، گفت: این موضوع هیچ ربطی به استیضاح وزیر صنعت نخواهد داشت زیرا نمایندگان طبق بندهای مطرح شده در استیضاح این طرح را در خصوص آقای شریعتمداری نیز پیگیری خواهند کرد.


وی با تاکید بر اینکه مجلس در سوال از رییس جمهور یا استیضاح وزرا به دنبال یقه گیری و یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست، افزود: اعتقاد ما این است که با استیضاح وزرای اقتصادی صورت گرفته و در دست اجرا کسانی باید روی کار باشند که توانایی بهبود شرایط را دارند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت نباید از استیضاح وزرا و حتی طرح سوال از رییس جمهور برداشت ناصحیح داشته باشد، گفت: در شرایط فعلی دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، ساماندهی بازار ارز و سکه باید وزیر اقتصادی کاردان و کاربلد به مجلس معرفی کند که از بهبود وضعیت با روی کار آمدن وی اطمینان داشته باشد.


وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور فضای عمومی مجلس را نسبت به دولت جدی تر کرده و تا زمانی که بهبود شرایط در دستورالعمل ها و بخشنامه های دولت پیگیری نشود این فضا تعدیل نخواهد شد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر دولت باید از عدم اعتماد مجلس به وزرا استفاده کرده و نسبت به ترمیم کابینه برای جبران کاهش ارزش پول ملی و سایر مباحث اقتصادی اقدام کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر