11 شهريور 1397 - 09:13

پیام دکتر پرویزیان به مناسبت فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی، دستاورد ۳۵ سال بانکداری بدون ربا در نظام جمهوری اسلامی را به همکاران خود در شبکه بانکی تبریک گفت.
کد خبر : ۹۰۷۰۶
پرویزیان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، کوروش پرویزیان در این پیام خاطرنشان کرد: فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی را که یادآور تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا توسط مجلس شورای اسلامی در سال ١٣٦٢ است به همکاران پرتلاش خود در شبکه بانکی و کلیه فعالان اقتصادی تبریک عرض می کنم  و امیدوارم که با همت و عزم ملی و اصلاح قوانین، شرایط اقتصادی کشور در مسیری قرار گیرد که موجبات تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین خروج از رکود و رشد اقتصادی  و جلب رضایت مشتریان فراهم شود و با استفاده از ظرفیت های عملیاتی نشده این الگوی منطبق بر شریعت، بتوانیم الگوهای تامین مالی اسلامی را بین المللی نماییم.


 رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر روابط اجتماعی و تغییر قوانین غیراسلامی، بـازار پـول و سرمایه، به ویژه نظام بانکی نیز دستخوش دگرگونی اساسی شد کـه تصـویب و اجـرای قـانون عملیات بانکداری بدون ربا، از مصادیق روشن آن به شمار می آید. اکنون با گذشت چندین سال از تصویب و اجرای قانون عملیات بانکداری بدون ربا، فرصت مناسبی برای مطالعه و ارزیابی آن در اختیار مااست که با برطرف کردن خلاها و اشکالات واصلاح و تکمیل آن، بتوان گام های موثری در مسیر اصلاح ساختار نظام بانکی برداشت.


مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: اگر چه حذف ربا از فعالیت های بانکی، مهم ترین رکن بانکداری اسلامی است اما برای توسعه حوزه نفوذ بانکداری بدون ربا لازم است که متناسب با تحولات بانکداری جهان، تغییر تعریف و جایگاه پول، سپرده ها و تسهیلات نسبت به تحول در عقود، خدمات، روش ها و استانداردها،   قوانین و مقررات نیز اصلاح شود.


اجرای بانکداری اسلامی علاوه بر دغدغه مراجع و علما، نیازمند عزم و اراده همگانی مدیران، کارکنان و لایه های گوناگون و مسئولین ارشد نظام بانکی، مسئولین اقتصادی کشور، دولتمردان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی کشور و... می باشد تا با  تبیین و ترویج رویکرد متناسب با حذف ربا، موجبات پیاده سازی بانکداری اسلامی در کشور را فراهم آورند.   فلذا موضوع اجرای صحیح  بانکداری اسلامی فقط مختص نظام بانکی، مدیران و کارکنان بانکی نیست، بلکه همه مسئولیت دارند تا بانکداری اسلامی با ابعاد وسیع آن در کشور عملیاتی شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر