16 شهريور 1397 - 11:38
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

دولت دست از دیده بانی بازار بردارد/ صدور ۳۳ بخشنامه در بخش تولید

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرمایه های سرگردان قیمت سکه را با حباب بسیار بزرگ توام کرده و دولت باید تلاش کند دست از دخالت های مستقیم در بازار بردارد.
کد خبر : ۹۰۷۸۸
اشتغال

معصومه آقاپور علیشاهی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به رشد دوباره نرخ سکه، گفت: متاسفانه چند نرخی شدن ارز و خروج بنگاه های اقتصادی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان از مسیرهای صحیح به افزایش حجم نقدینگی بدون هدایت در مسیر مشخص منجر شده است.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه های سرگردان قیمت سکه را با حباب بسیار بزرگ توام کرده است، افزود: متاسفانه دخالت های مضر دولت در بازارهای مختلف به ویژه ارز قیمت ها را به صورت باور نکردنی رشد داده است.


آقاپور علیشاهی با تاکید بر اینکه حباب نرخ سکه هر روز در حال بزرگ تر شدن است، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت ناصحیح بازار بادکنک قیمت سکه را حتی به ۵ میلیون تومان هم خواهد رساند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه های سرگردان سر از هر بازاری در بیاورد به نابودی منجر خواهد شد، گفت: دولت باید تلاش کند دست از دخالت های مستقیم در بازار برداشته و از صدور بخشنامه های مکرر جلوگیری کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت از ابتدای سال جاری بیش از ٣٣ بخشنامه برای بخش تولید، توزیع و غیره صادر کرده است، افزود: به طور حتم این بخشنامه ها واردات، صادرات و طبقه بندی کالاها و غیره را تحت تاثیر قرار داده است.


آقاپور علیشاهی با بیان اینکه بخشنامه های مکرر و غیرضرور دولت بخش تولید را در کشور فلج کرده و به افزایش بیکاری دامن زده است، تصریح کرد: اگر رویه دولت اصلاحات نشود باید منتظر گرانی های بیش از این باشیم.


وی ادامه داد: رویکرد دولت در قبال بنگاه های کوچک، متوسط و بزرگ و موانعی که پیش پای آنها در نظر گرفته خود به خود حباب نرخ ها را از کالایی به کالای دیگر سوق می دهد. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رسیدن نرخ سکه به ۵ میلیون تومان دور از ذهن نیست، گفت: سومدیریت ها قیمت ها را به صورت حبابی افزایش داده از اینرو دولت دست از دیده بانی قیمت ها به ویژه در بازار ارز بردارد زیرا این نوع یقه گیری ها خود تعادل عرضه و تقاضا را به مشکل مواجه می کند.


وی با تاکید بر اینکه متاسفانه سومدیریت های داخلی و بروکراسی های متعدد وضعیت اقتصادی کشور را بحرانی کرده است، افزود: تحریم یک ها تاثیر چندانی در وضعیت فعلی اقتصاد ایران نداشته است.


آقاپور علیشاهی با اشاره به وضعیت بازار ارز، گفت: بنده از ابتدا نیز با چند نرخی شدن نرخ ارز مخالف بوده ام اکنون نیز معتقدم دولت باید با رها کردن بازار از رانت های احتمالی برای عده ای خاص جلوگیری کند.


عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دخالت مکرر دولت در بازار ترجمه کمک به مصرف کننده نبوده و بلکه رانت خواری را تقویت خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر