12 شهريور 1397 - 12:53
معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

سود سهام عدالت افزایش می‌یابد/ واریز مرحله جدید سود از امروز

رییس سازمان خصوصی سازی با اعلام ارسال لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس، بیان داشت: سود سهام عدالت افرادی که بعد از ششم اردیبهشت شماره شبای خود را ارایه کردند، ظرف امروز و فردا واریز می شود.
کد خبر : ۹۰۷۹۴
میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، میرعلی اشرف پوری حسینی امروز در یک نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت سهام عدالت اظهار داشت: تا به امروز سود سهام عدالت سال ۹۶ به میزان ۴ هزار میلیارد تومان با برگزاری مجامع شرکت ها به دست آمده و پیش بینی می شود بعد از برگزاری مجمع شرکت هلدینگ خلیج فارس این سود افزایش پیدا کند و طبیعتا با این وضعیت سود سهام عدالت در سال ۹۶ از سال ۹۵ بیشتر خواهد شد.


معاون وزیر اقتصاد درباره توزیع سود در سال ۹۵ گفت: توزیع سود سهام عدالت مشمولان برای سال ۹۵ در دو مرحله انجام گرفت و تنها درصد اندکی که اطلاعات بانکی را ارائه نداده اند سود دریافت نکرده اند.


رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: تا به امروز سود سهام عدالت سال ۹۶ به میزان ۴ هزار میلیارد تومان با برگزاری مجامع شرکت ها به دست آمده است. وی گفت: پیش بینی می شود بعد از برگزاری مجمع شرکت هلدینگ خلیج فارس این سود افزایش پیدا کند و طبیعتا با این وضعیت سود سهام عدالت در سال ۹۶ از سال ۹۵ بیشتر خواهد شد. رییس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: لایحه آزادسازی سهام عدالت برای بررسی به مجلس ارائه شده است.


پوری حسینی افزود: اگر وراث تکلیف مشمولان سهام عدالت فوت شده را مشخص نکنند سهام عدالت ایندسته از مشمولان را پس می گیریم. وی درباره واگذاری‌ها گفت: ۶۳۱ بنگاه در لیست واگذاری ها هستند که در ۵ ماه نخست سال جاری ۷۴ بنگاه واگذار شده که بیش از ۴۸ درصد واگذاری ها موفق بوده است؛ ۷۷۵ بنگاه در ۱۲ سال اخیر باید واگذار می کردیم که فقط ۱۰۱ شرکت در دولت نهم و دهم واگذار شد اما در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۳۰ شرکت را در ۵ سال واگذار کردیم که نشان می دهد واگذاری های مناسبی است.


معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: در واگذاری ها فقط بحث عرضه نیست و دولت و مجلس را باید کمک کنند. پوری حسنی با اشاره به واگذاری تیم‌های فوتبال تهرانی گفت: واگذاری پرسپولیس و استقلال با تصمیم وزیر ورزش به دولت اعلام شده و باید یک مصوبه جدید برای خصوصی شدن سرخابی صادر شود.


معاون وزیر اقتصاد افزود: برای کسانی هم که بعد از ۶ اردیبهشت ماه شماره شبای بانکی ارائه کرده اند، طی امروز و یا فردا سود واریز خواهیم کرد. تنها سود مشمولین بانک ملت باقی می مانند که آن هم طی چند روز آینده واریز می کنیم.


وی ادامه داد: برای مشمولین دارای سهام یک میلیون تومان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، مشمولین دارای سهام ۵۳۲ هزار تومان مبلغ ۸۰ هزا تومان و برای کمتر و یا بیشتر از سهام ۵۳۲ هزار تومان مبلغ متناسبی را به عنوان سود واریز کردیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر