17 شهريور 1397 - 10:46
ایبِنا گزارش می دهد:

سکه ۱۵ روزه نیم میلیون گران شد/واکنش بازار به مذاکرات روند آستانه

طبق بررسی های صورت گرفته قیمت سکه امامی در مدت ۱۵ روز اخیر با ۵۵۰ هزار تومان رشد به ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسید.
کد خبر : ۹۰۹۷۱
سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی روند قیمت سه طی ۱۵ روز اخیر حاکی از افزایش قیمت ۵۵۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در این مدت است. در یکم شهریور ماه سال جاری قیمت هر سکه امامی ۳ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان بوده که طی ۱۵ روز به ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار تومانی رسیده و رشد حدودا ۱۵ درصدی را طی دو هفته تجربه کرده است.


نمودار قیمت سکه امامی طی یکم تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری 




جدول قیمتی سکه امامی در ۱۵ روز اخیر



به گزارش  ایبِنا، این درحالی است که به عقیده کارشناسان این بازار روند رشد با توجه به تغییرات ارز ادامه دار خواهد بود و از سویی افزایش تقاضا نیز دلیل دیگر رشد قیمت طلا و سکه است. این موضوع با توجه به التهابات بازار به وجود آمده و با توجه به همین وضعیت مراجعه و خرید مردم نسبت به روزهای عادی و حتی روزهای گذشته بیشتر شده است.


از سویی بررسی روند قیمت سکه امامی در ۱۵ شهریور ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال جاری نشان از رشد ۲.۵ برابری داشته به شکلی که از یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۲۱۰ تومان با افزایش ۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۹۰ تومانی به ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسیده است.


نمودار قیمت سکه امامی طی یک سال گذشته



در همین راستا، آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تحلیل افزایش قیمت ها طی روزهای اخیر اظهار داشت: با ادامه شرایط فعلی بازار ملتهب خواهد شد و نوسانات نیز افزایش خواهد داشت. وی، گفت: حجم زیادی از این افزایش قیمت ها و نوسانات سکه و طلا در بازار به دلیل تنظیم نبودن عرضه و تقاضا است.


رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به مذاکرات اخیر صورت گرفته میان سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و تاثیر بر قیمت سکه، توضیح داد: آنطور که انتظار می رفت این مذاکرات بر قیمت سکه تاثیرگذار نبود که دلیل عمده آن نیز به دلیل سیاست های اقتصادی داخلی است.


محمدولی افزود: به طوری که در حال حاضر قیمت سکه امامی ۴ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان و قیمت هر سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان است.  


برچسب ها: بانک مرکزی سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر