19 شهريور 1397 - 10:43

هنگ کنگ مهد ثروتمندان جهان شد/ نیویورک جا ماند

بررسی های اخیر نشان می دهد که هنگ کنگ برای اولین بار از نیویورک به لحاظ تعداد ثروتمندان جهان پیشی گرفت.
کد خبر : ۹۱۱۰۸
ثروت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، شرکت تحقیقاتی Wealth-X در تازه ترین بررسی های خود اعلام کرد تعداد افراد ابرثروتمند جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد و مجموع تعداد آنها به تقریبا ۲۵۶ هزار نفر رسید که برآورد کل ثروت آنها ۳۱ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلار است.  


بر اساس این تحقیق، آسیا سریع ترین رشد به لحاظ تعداد ثروتمندان جهان را به خود اختصاص می دهد که نقش چینی ها و هنگ کنگی ها در این میان بسیار پُررنگ است. آندسته از افرادی که ثروت آنها ۳۰ میلیون دلار یا بیشتر است به عنوان ابر ثروتمند شناخته می شوند و تعداد آنها در آسیا ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده که به نسبت آمریکای شمالی ۲ برابر است.



پیش بینی می شود که منطقه آسیا-اقیانوسیه در ۵ سال آینده شکاف زیاد به لحاظ ثروت را با سایر مناطق کمتر کند؛ اما انتظار می رود که آسیا همچنان پشت سر اروپا، خاورمیانه و آفریقا بماند.


هنگ کنگ به عنوان قطب مالی آسیا در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد جمعیت ابر ثروتمند این کشور ۳۱ درصد افزایش پیدا کرد و به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید و از نیویورک که تعداد ابر ثروتمندان آن ۹ هزار نفر است برای اولین بار پیشی گرفت.


همچنین توکیو با تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ مولتی میلیونر در جایگاه سوم قرار گرفت و چین هم به عنوان یکی از خواستگاه های رشد ثروتمندان جهان محسوب می شود. البته جایگاه هنگ کنگ به تجارت و سرمایه گذاری این منطقه با چین بر می گردد.


شرکت تحقیقاتی  Wealth-X اعلام کرد که ۳۵ درصد از ثروت افراد بسیار متمکن جهان بصورت نقد و دارایی های نقد است و دارایی های خصوصی در حدود ۳۲ درصد ثروت آنها را تشکیل می دهد و دارایی های عمومی هم ۲۶ درصد ثروت آنها را به خود اختصاص می دهد.


سرمایه گذاری های جایگزین از قبیل مسکن، هنر و قایق های تفریحی در مجموع ۶.۶ درصدی دارایی ابر ثروتمندان جهان را تشکیل می دهد. این شرکت تحقیقاتی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۵ هزار خانم به عنوان ابر ثروتمند شدند و سهم آنها اکنون در میان ثروتمندان جهان ۱۴ درصد است.


بر پایه این گزارش پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۲ میلادی در آسیا ۱۰۸ هزار نفر به ابرثروتمندان جهان اضافه شوند که حاکی از رشد ۵۰ درصدی دارد. آمریکای شمالی تا سال ۲۰۲۲ میلادی کمتر از ۳۰ درصد رشد به لحاظ تعداد ابرثروتمندان جهان را خواهد داشت و ۱۳۲ هزار نفر در این منطقه به تعداد آنها افزوده می شود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر