21 شهريور 1397 - 10:33

وزیر اقتصاد روسیه خواهان فروش دلار و خرید روبل شد

وزیر توسعه اقتصادی روسیه به مردم این کشور گفت: پیشنهاد می کنم که دلارهای خود را بفروشید و در مقابل روبل خریداری کنید.
کد خبر : ۹۱۲۱۷
روبل

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه در حاشیه مجمع اقتصادی شرقی در وادیوستوک گفت: کاهش اخیر ارزش روبل روسیه فرصت مناسبی برای خرید بیشتر روبل است.


وی به روس ها توصیه کرد که دلارهای خود را بفروشند و در مقابل روبل خریداری کنند. از ماه جولای به بعد روبل در مقابل دلار ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است. وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: شما نسبت به جمله معروف «وارن بوفت» آشنا هستید که می گوید؛ بترسید از زمانی که دیگران حریص هستند و در مقابل برخی دیگر می ترسند. زمانی که همه چیز خوب و هر کسی در مورد چیزی حریص است به معنای آن است که برعکس آن دارایی چشم انداز انداکی دارد.



وزارت توسعه اقتصادی روسیه در پیش بینی از اقتصاد کلان این کشور در سال آینده میلادی اعلام کرد که انتظار می رود هر ۶۴ روبل به یک دلار برسد که در حدود ۱۰ درصد از ارزش فعلی روبل بیشتر خواهد بود. اورشکین تایید کرد که در میان مدت نرخ مبادلاتی دلار به ازای ۶۳ یا ۶۴ روبل برسد.  


در روز دوشنبه ارزش روبل در مقابل یورو و دلار به کمترین سطح خود در بیش از دو سال اخیر رسید که علت اصلی آن به تحریم های آمریکا بر می گردد و در کل روند اعمال تحریم ها از سوی ایالات متحده می تواند ارزش ارز بازارهای نوظهور را در ترکیه، آرژانتین، آفریقای جنوبی، هند و دیگر اقتصادی های در حال توسعه کاهش دهد.



برچسب ها: دلار روبل روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر