21 شهريور 1397 - 19:00
پوتین:

بدهی ۲۰ تریلیون دلاری آمریکا دلار را به مخاطره می‌اندازد

رییس جمهور روسیه با توجه به افزایش بدهی خارجی آمریکا که در حال حاضر ۲۰ تریلیون دلار است، اعلام کرد که این رقم جایگاه دلار را به خطر می اندازد.
کد خبر : ۹۱۲۶۰
پوتین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی شرقی در وادیوستاک گفت: یک روند جهانی در میان کشورها برای کاهش سهم دلار آمریکا در تسویه حساب های بین المللی وجود دارد.


پوتین در ارتباط با آنچه که امروز دنیا برای پرداخت ها به دلار با آن روبرو است، گفت: کشورهای زیادی علاقمند به تجارت با ارزهای ملی هستند. وی تصریح کرد مهم تر از همه برای ثبات مالی این است که بمنظور توسعه تجارت دوجانبه، از ارزهای ملی استفاده شود.


رییس جمهور روسیه خاطر نشان کرد ریسک هایی در تسویه ها به ارزهای ملی وجود دارد؛ اما می تواند به حداقل برسد. ریسک ها در هر جایی وجود دارند و باید به حداقل برسند و به منظور حداقل رساندن آنها، تنوع بخشیدن لازم است.



به گفته پوتین، دلار آمریکا یک ابزار مالی پُر ریسک است. بدهی خارجی آمریکا به ۲۰ تریلیون دلار رسیده است. پوتین گفت: روسیه در حال تنوع بخشیدن به ذخایر ارزی خود و بدهی عمومی است. تمامی این اقدامات ثبات نظام مالی ما را ایجاد می کنند.


بر همین اساس، روسیه اوراق بدهی آمریکایی خود را در ماه های اخیر در سطح بالایی فروخته است. تازه ترین آمار وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که سهم روسیه در اوراق قرضه آمریکا به کمترین سطح خود در ۱۱ سال اخیر رسیده و مجموع آن فقط ۱۴.۹ میلیارد دلار است. روسیه ۹۶.۱ میلیارد دلار اوارق قرضه خزانه داری آمریکایی در ماه مارس داشت و این رقم در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۷۶.۳ میلیارد دلار ثبت شده بود که روسیه در جایگاه دهمین کشور بزرگ دارنده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا قرار داشت.


بر پایه این گزارش، ذخایر طلای روسیه رو به افزایش است و سهم این فلز گرانبها به بالاترین سطح خود در تقریبا ۲۰ سال اخیر در بانک مرکزی روسیه رسیده که رقم آن نزدیک به ۲۲۰۰ تن است.



برچسب ها: دلار آمریکا روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر