24 شهريور 1397 - 11:01

بروز بحران بعدی مالی جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی

بانک جی پی مورگان آمریکا پیش بینی کرد که با توجه به شرایط فعلی جهان بحران مالی بعدی در سال ۲۰۲۰ میلادی اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر : ۹۱۳۱۹
جی پی مورگان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از ایکانومی نیوز، تحلیل گران اقتصادی در بانک جی پی مورگان آمریکا پیش بینی کردند که بحران مالی بعدی در سال ۲۰۲۰ میلادی به وقوع خواهد پیوست.


این بانک آمریکایی اعلام کرد که اقدامات دولت ها و بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان در جریان بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی منجر به توقف این وضعیت نابسامان شد  همچنین اقدامات فوق العاده اتخاذ شده از سوی آنها رفته رفته باعث رونق اقتصادی شد.


به گفته کارشناسان اقتصادی، جی پی مورگان، بحران بعدی احتمالا به بزرگی بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی نخواهد بود. به گفته این تحلیل گران، علت اصلی بحران مالی جهان به اختلالات نقدینگی شدید بر می گردد که ناشی از توسعه بازارها از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد شده است.


جی پی مورگان اعلام کرد تغییر سیاست بانک های مرکزی به عنوان یک ریسک برای بازارهای بورس لحاظ می شود و تغییر قابل توجه که با مدیریت سرمایه گذاری فعال فاصله دارد، خطر اختلالات بازار را افزایش داده است.


کارشناسان جی پی مورگان بر این باور هستند که تغییر از مدیریت سرمایه فعال به غیرفعال و بویژه کاهش سرمایه گذاران فعال می تواند منجر به کاهش توانایی بازار بمنظور پیشگیری و بهبود از روند نزولی بزرگ شود.


جی پی مورگان برآورد کرد که حساب های مدیریت شده فعال فقط در حدود یک سوم دارایی های سهام تحت مدیریت را شامل می شود. این بانک سرشناس آمریکایی به سناریوی فرضیه ای خود با نام «بحران نقدینگی بزرگ» اشاره و عنوان کرد که زمان وقوع آن بواسطه سرعت عادی سازی سیاست بانک های مرکزی، پویایی چرخه تجارت و واکنش های گوناگون به برخی از اتفاقات مانند بالاگرفتن جنگ تجاری که در حال حاضر توسط دولت فعلی آمریکا کلید خورده تعیین می شود.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر