25 شهريور 1397 - 12:43

تحول در سیستم بانکی با اصلاح قانون بانک مرکزی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصویب نهایی طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران به تحول سیستم بانکی کشور منتهی می‌شود.
کد خبر : ۹۱۳۸۸
حمدالله کریمی

به گزارش ایبِنا، حمدالله کریمی با بررسی طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران گفت: باید در سیستم بانکی کشور اصلاح انجام شود و در این راستا کمیسیون اقتصادی این موضوع را از ابتدای مجلس دهم در دستور کار قرار داده است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح قانون بانک مرکزی در قالب طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران بعد از بررسی در کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی در جلسات کمیسیون نیز در مدت اخیر مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شده است.


نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه بیانگر این است که نظارت بانک مرکزی در سال های گذشته موثر نبوده و باید نحوه نظارت ها متحول شود به نحوی که نظارت از شیوه سنتی تغییر کند به طور مثال مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری ناشی از نظارت ضعیف  بانک مرکزی بوده است.


کمیته سیاست گذاری پولی و ارزی تشکیل می شود


کریمی در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: تشکیل کمیته سیاست گذاری پولی و ارزی در اصلاح قانون بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته و می تواند تاثیرات مثبتی در سیاست گذاری های اقتصادی کشور به همراه داشته باشد. وی ادامه داد: تصویب نهایی طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران در سیستم بانکی کشور تحول ایجاد می کند.


بررسی مواد اصلاح قانون بانک مرکزی در صحن مجلس


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: با اصلاح قانون بانکی مرکزی در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس، حدود یک سوم از مواد مربوط به طرح اصلاح قانون بانکداری جمهوری اسلامی در کمیسیون به پایان رسیده و پیش بینی می شود بزودی مواد اصلاح قانون بانک مرکزی در صحن علنی مجلس بررسی شود


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر