26 شهريور 1397 - 10:46

ریاست فدرال رزرو سانفرانسیسکو به یک خانم رسید

رییس جدید بانک فدرال رزرو سانفرانسیکو آمریکا خانمی است که پیش از این در دوره دبیرستان خود ترک تحصیل کرده بود.
کد خبر : ۹۱۴۲۲
رییس فدرال رزرو سان فرانسیسکو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از نیویورک تایمز، بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو «ماری دالی» را به عنوان رییس جدید این بانک منصوب کرد و قرار است از یکم ماه آینده میلادی سکان این بانک را به دست گیرد.


دالی ۵۵ ساله قرار است که جانشین «جان ویلیامز» شود. نکته قابل توجه در مورد وی این است که در سن ۱۵ سالگی ترک تحصیل کرد و کتاب و درس را در دوره دبیرستان کنار گذاشت و در یک مغازه دونات فروشی شروع به کار کرد.


وی مدتی بعد توسط یکی از دوستان خود ترغیب به گرفتن دیپلم شد و سپس به دانشگاه کانزاس رفت و در دانشگاه سیراکوز در سال ۱۹۹۶ میلادی موفق به کسب درجه دکتری در رشته اقتصاد شد.


همزمان با سمت رییس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، «دالی» بلافاصله عضو «کمیته بازار آزاد فدرال» خواهد بود که حق رای دارد و در آنجا سیاست پولی که شامل افزایش یا کاهش نرخ بهره است، تصمیم گیری می شود.  


در همین «جانت یلین» رییس سابق فدرال رزرو گفت: از انتصاب او به این سمت خرسند است. «دالی» به عنوان سومین زن آمریکایی در میان ۱۲ رییس بانک های منطقه ای فدرال رزرو آمریکا قرار دارد.


بر پایه این گزارش، «ماری دالی» در سال ۱۹۹۶ میلادی به فدرال رزرو سانفرانسیسکو ملحق شد و رفته رفته رتبه های کاری را در بخش تحقیق سپری و اکنون به عنوان رییس جدید این بانک منصوب شده است.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر