31 شهريور 1397 - 12:11

موسسه اعتبارسنجی فیچ چشم انداز رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد

موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد: چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی به به ۳.۱ درصد کاهش خواهد یافت.
کد خبر : ۹۱۵۷۵
گمرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، موسسه اعتبارسنجی بین المللی فیچ پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی جهان را در سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش داد. علت اصلی این موضوع به وخیم تر شدن اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن بر می گردد.  


فیچ اعلام کرد سیاست اقتصادی حمایتی ایالات متحده به نقطه ای رسیده که به طور محسوسی در حال تاثیر گذاشتن بر روی چشم انداز قوی رشد جهانی است. همچنین «بریان کولتان» کارشناس اقتصادی ارشد فیچ گفت: جنگ تجاری اکنون یک واقعیت است. تعرفه های اخیر اعمال شده از سوی ایالات متحده بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی، تاثیر ملموسی بر روی رشد جهانی و حتی بر روی گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی دارد. پیش بینی های مرتبط با ریسک های مضر به رشد جهانی افزایش یافته است.



در این گزارش آمده که بالا گرفتن معنی دار در محدودیت های تجاری آمریکا - چین به عنوان دلیلی برای کاهش پیش بینی رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی و تنزل آن به ۶.۱ درصد است؛ ضمن اینکه پیش بینی رشد اقتصاد جهانی نیز به ۳.۱ درصد کاهش خواهد یافت.


چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در کوتاه مدت با توجه پیش بینی رشد ۳.۳ درصدی آن در سال جاری میلادی در مقایسه با ۳.۲ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی مستحکم باقی خواهد ماند. فیچ اعلام کرد که رشد اقتصاد جهانی در حال از دست دادن توازن و هماهنگی خود است. کاهش رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی به دنبال انتقال مهم در سیاست پولی جهانی توام خواهد بود.


بر همین اساس، سه موسسه اعتبار سنجی بزرگ جهان انتظار دارند که ترکیب حجم دارایی چهار بانک مرکزی جهان یعنی فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، بانک ژاپن و بانک انگلیس در سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش پیدا کند.


از سال ۲۰۰۹ میلادی به بعد این ۴ بانک بزرگ به طور متوسط اقدام به خریداری بیش از یک تریلیون دلار دارایی در سال کرده اند. چشم انداز کاهش در نقدینگی این بانک های مرکزی احتمالا پیامدهای معناداری داشته باشد. در نتیجه این موضوع سودهی اوراق قرضه جهانی را به عنوان ابزاری که در تلاطم بازارهای مالی استفاده می شود را تحت الشعاع خود قرار می دهد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر