احتمال ادغام دو بانک بزرگ آلمان

منابع آگاه اعلام کردند که دویچه بانک و کامرز بانک آلمان قرار است با یکدیگر ادغام شوند.
کد خبر : ۹۱۶۲۹
دویچه بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، منابع آگاه اطلاع دادند که احتمال دارد دو غول بانکی آلمان یعنی دویچه و کامرز بانک با یکدیگر ادغام شوند و این موضوع با حمایت مقامات آلمانی روبرو شده که به دنبال یک قهرمان جدید برای حفاظت از اقتصاد این کشور در برابر خروج سرمایه خارجی هستند.  


منابع آگاه گفتند، دولت آلمان خواهان ادغام این دو بانک بزرگ و ایجاد یک وزنه سنگین است که اقتصاد صادر محور آلمان را فاینانس کند. ادغام این دوبانک می تواند اعتباری برای شرکت های آلمانی فراهم کنند که حتی در دوره روند نزولی مالی یعنی زمانیکه سرمایه گذاران ممکن است سرمایه خود را از این کشور برداشت کنند، تامین منابع مالی را انجام دهد.  


دولت آلمان به دنبال راه حل داخلی برای زمانی است که اتحادیه اروپا حمایت خود را از بخش بانکداری و بازارهای سرمایه بردارد، که در آن وقت بسیاری از مدیران عامل بانک ها و رگولاتورها اعلام می کنند که اروپا نیازمند شروع به تجارت بیشتر فرامرزی است؛ بنابراین دولت آلمان قصد دارد در دوره بعدی روند نزولی در حوزه مالی آماده شود و به شرکت های بزرگ خود اطمینان دهد.


به گفته این منابع، سیاستمداران آلمانی نسبت به ادغام با یک بازیگر اروپایی در خارج از آلمان در شرایطی که بازارهای سرمایه، بخش بانکداری و پولی این اتحادیه تکمیل شوند را دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر