03 مهر 1397 - 12:45
رییس اتاق مشترک ایران و عراق؛

روابط تجاری ایران و عراق ۳۱ درصد رشد کرد

رییس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: روابط تجاری دو کشور ایران و عراق در ۶ ماه گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۹۱۷۷۳
یحیی آل اسحاق

به گزارش خبرنگار ایبِنا، یحیی آل‌اسحاق در نشست تجاری ایران و عراق، اظهار داشت: بر اساس آمار در ۶ ماه گذشته ۴ میلیارد و ۱۶۵ میلیون دلار صادرات از ایران به عراق انجام شده که این رقم در سال گذشته ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.


وی با بیان اینکه روابط پایدار اقتصادی مهم‌تر از تجارت‌های موجود دو کشور است و زمینه ایجاد آن سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دو کشور خواهد بود٬ گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری فعالان عراقی در ایران و بالعکس وجود دارد.


آل اسحاق ادامه داد: اکنون بهترین فرصت قبل از حضور سایر رقبا برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور است و مسئولین دو کشور باید زمینه‌سازی‌های لازم را انجام دهند که امیدواریم با نگاه استراتژیک به سمت توسعه روابط برویم.


فاضل الرسول الحمدانی رییس اتاق عراق و ایران نیز در این نشست گفت: صنایع مختلفی در عراق وجود دارد که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی می‌توان این صنایع را فعال کرد، همچنین بخش دولتی عراق نیز تمایل به همکاری با بخش خصوصی ایران دارد. وی افزود: تاجران عراقی به شکل وسیعی به همکاری با ایرانی‌ها بیش از سایر کشورها علاقه‌مند هستند چراکه زمینه‌های موفقیت این همکاری وجود دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر