ذخایر بانک مرکزی ترکیه به ۸۸.۹ میلیارد دلار کاهش یافت

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد که مجموع ذخایر این بانک در ماه گذشته میلادی با ۱۱.۸ درصد روند نزولی به ۸۸.۹ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۹۱۹۷۱
بانک مرکزی ترکیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از روزنامه هاریات دیلی ترکیه، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد ذخایر ارزی این بانک در ماه گذشته میلادی یعنی اوت به ۸۸.۹ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. بر اساس گزارش ذخایر بین المللی و نقدینگی ارز بانک مرکزی ترکیه، مجموع ذخایر دارایی این بانک در ماه اوت ۱۱.۸ درصد کاهش پیدا کرد؛ این در حالی است که این رقم برای ماه قبل از آن ۱۰۰.۷ میلیارد دلار ثبت شده بود.


همچنین ذخایر ارزی در مجموع به ۶۸.۹ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ماه جولای ۱۰.۴ درصد روند نزولی نشان می دهد. ماه گذشته میلادی ذخایر طلای بانک مرکزی ترکیه که شامل سپرده های طلا است با ۱۷.۲ درصد کاهش به ۱۸.۴ میلیارد دلار رسید.


ذخایر بانک مرکزی ترکیه در ماه اوت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۲۰.۶ درصد روند نزولی از ۱۱۲ میلیارد دلار ثبت شده در ماه اوت سال ۲۰۱۷ میلادی فاصله گرفته است. بر پایه این گزارش، پیش از این در اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی، ذخایر بانک مرکزی ترکیه با رسیدن به تقریبا ۱۳۶ میلیارد دلار که ۲۱ میلیارد دلار آن مربوط به ذخایر طلا بود، بالاترین رکورد را به خود اختصاص داده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر