صادرات نفت ایران به ژاپن رکورد زد

صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه اوت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد جهش پیدا کرد.
کد خبر : ۹۲۰۳۳
نفت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اس پی گلوبال، آمار منتشر شده از سوی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نشان می دهد که واردات نفت این کشور از ایران در ماه یعنی اوت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش نشان می دهد؛ ضمن اینکه این برای چهارمین ماه متوالی است که صادرات نفت ایران به ژاپن با افزایش روبرو می شود.


این روند افزایش واردات نفت ژاپن از ایران نشان می دهد که پالایشگاه های این کشور تلاش می کنند تا قبل از وضع تحریم های آمریکا بر روی بخش نفت ایران در ماه نوامبر حجم قابل توجهی محموله های نفتی از ایران وارد کنند.


در همین حال واردات نفت خام ژاپن از ایران در ماه اوت به ۱۷۷ هزار و ۴۷۵ بشکه در روز رسید و ژاپن در مجموع در ماه اوت روزانه ۳.۳۹ میلیون بشکه نفت وارد کرده است. البته میزان صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه اوت در مقایسه با ماه جولای ۳.۳ درصد کاهش نشان می دهد و ایران به عنوان پنجمین تامین کننده بزرگ نفت خام ژاپن در ماه اوت شناخته می شود که ۵.۲ درصد از مجموع تقاضای این کشور را تامین کرده است.


بر همین اساس، واردات نفت خام ژاپن از ایران از ماه می سال جاری میلادی افزایش پیدا کرده که علت اصلی آن بالارفتن تقاضای پالایشگاه های این کشور برای نفت ایران تا قبل از وضع تحریم ها است.


همچنین ژاپن بین ماه ژانویه تا اوت به طور میانگین روزانه ۱۶۶ هزار و ۸۹۰ بشکه در روز از ایران نفت خام وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی ۴.۸ درصد افزایش نشان می دهد. بر پایه این گزارش، پالایشگاه های ژاپنی به دنبال گرفتن معافیت از دولت آمریکا برای واردات نفت از ایران هستند تا به حجم واردات نفتی خود از ایران ادامه دهند.


برچسب ها: ایران نفت ژاپن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر