برگزیت هفته‌ای ۵۰۰ میلیون پوند برای بریتانیا هزینه دارد

بررسی های انجام گرفته شده از سوی مرکز اصلاحات اروپا نشان می دهد که برگزیت هفته ای ۵۰۰ میلیون پوند برای دولت بریتانیا هزینه خواهد داشت.
کد خبر : ۹۲۰۴۱
پوند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، مطالعات اخیر نشان می دهد که تصمیم بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا هفته ای ۵۰۰ میلیون پوند معادل ۶۵۰ میلیون دلار به دولت این کشور هزینه وارد می کند و پس انداز مردم را به مخاطره می اندازد.  


تحقیقات انجام گرفته شده از سوی مرکز اصلاحات اروپا نشان می دهد که اگر بریتانیایی ها در ماه ژوئن ۲۰۱۶ میلادی رای به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا می دادند، اقتصاد این منطقه در حدود ۲.۵ درصد کوچکتر نمی شد. این بررسی بر اساس تاثیر اقتصادی برگزیت بر روی بریتانیا تا پایان ژوئن ۲۰۱۸ میلادی است.


همچنین فاینانس های عمومی تا ۲۶ میلیارد پوند در سال کاهش پیدا کرده است که معادل ۵۰۰ میلیون پوند در هفته است. بر همین اساس رشد اقتصادی بریتانیا در نیمه نخست سال جاری میلادی به عنوان ضعیفترین رشد اقتصادی در یک دوره شش ماه از نیمه دوم سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد محسوب می شود و شرکت های بریتانیایی سرمایه گذاری خود را کاهش داده اند و شرایط بعداز برگزیت را با دقت رصد می کنند.


در حالی که فقط شش ماه تا زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی باقی مانده، «تراز می» نخست وزیر بریتانیا خواستار ارائه طرح های پیشنهادی جدیدی از سوی اتحادیه اروپا برای تسهیل در شرایط بعداز برگزیت شده است.  


البته بسیاری از فعالان بخش تجارت و سرمایه گذاران نگران این مطلب هستند که تصمیمات سیاسی باعث شود که بعد از برگزیت، بریتانیا پنجمین اقتصاد بزرگ جهان با ضرر بسیار بزرگی روبرو شود و به لحاظ بازارهای مالی و شریان های تجاری آسیب ببیند.


بر پایه این گزارش در همه پرسی سال ۲۰۱۶ میلادی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، شماری از طرفداران برگزیت بر این باور بودند که این طرح برای بریتانیا سودمند خواهد بود دیگر لازم نیست که بریتانیا هفته ای ۳۵۰ میلیون پوند به این اتحادیه واریز کند؛ ضمن اینکه در بلند مدت رشد اقتصادی بریتانیا از چین و هند سریع تر خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر