11 مهر 1397 - 11:12

مخالفت مجلس با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

نمایندگان مجلس با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی مخالفت کردند.
کد خبر : ۹۲۱۶۶
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۱ مهر) مجلس در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عدم ارجاع این لایحه به کمیسیون اقتصادی با ۱۰۳ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


علی لاریجانی رییس مجلس درخصوص این لایحه گفت: مشکلی که در خصوص این لایحه پیش آمده و در جلسه سران قوا نیز مطرح شد این است که این لایحه ماهیت قضایی دارد و از نظر قانونی باید ابتدا قوه قضائیه لایحه را به دولت می آورد، بنابراین دولت بدون در نظر گرفتن نظر قوه قضائیه این لایحه را تقدیم مجلس کرده است، بنابراین قوه قضائیه معتقد است که این لایحه اشکال مسیر دارد و به تبع آن شورای نگهبان این مسیر را نمی پذیرد و این اشکال را خواهد گرفت.


وی تصریح کرد: بعد از مشورت با شورای نگهبان و قوه قضائیه تصمیم بر این شد که تصویب مواد این لایحه متوقف و به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود و در این کمیسیون با دعوت از مقامات قوه قضاییه از نظرات آنها در این لایحه استفاده کرده و اگر ملاحظاتی درخصوص مواد این لایحه دارند به شورای نگهبان ارائه دهند.


رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: شورای نگهبان تاکید داشت که تصویب مواد این لایحه باید متوقف شود، بنابراین باید مواد به کمیسیون ارجاع شود تا مشکلی از جانب شورای نگهبان پیش نیاید. براساس این گزارش در ادامه نمایندگان با این ارجاع مخالفت کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها