11 مهر 1397 - 12:32
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

دلایل افت نرخ ارز در بازار/ دلار به نرخ واقعی نزدیک می‌شود

دبیر کل کانون صرافان ایران با اشاره به دلایل افت نرخ ارز در چند روز گذشته گفت: تداوم اقدامات بانک مرکزی می‌تواند دلار را به نرخ واقعی نزدیک کند.
کد خبر : ۹۲۱۷۷
دلار

رضا ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره دلایل کاهش قیمت ارز در بازار طی چند روز گذشته، اظهار داشت: مجموعه عواملی موجب کاهش نرخ ارز در بازار شد که اگر این اقدامات ادامه پیدا کند می‌تواند دلار را به نرخ واقعی نزدیک کند.


وی افزود: مجوزی که سران قوا به بانک مرکزی برای ورود به بازار دادند، اصلاح و تسهیل مقررات ورود ارز به کشور توسط بانک مرکزی و حل برخی مشکلات در بازار هرات جهت انتقال از سیستم‌های بانکی مجموعه عواملی بود که باعث شد نرخ‌ها در بازار روند کاهشی بگیرد.


ترکاشوند درباره خرید ارز توسط شعب بانک‌ها که روز گذشته از سوی بانک مرکزی اعلام شد، نیز گفت: بانک مرکزی برای تسهیل فروش ارز و ایجاد نظم و انضباط در بازار این اقدام را انجام داد اما از زمانی که بانک مرکزی اطلاعیه داد که بانک‌ها ارز خرید می کنند یک شوک به بازار وارد شد و مقاومت در برابر کاهش نرخ صورت گرفت.


وی درباره پیش‌بینی وضعیت بازار افزود: اگر بانک مرکزی از طریق سیستم های رسمی یعنی صرافی‌ها و بانک‌ها عمل کند و با تصویب قوانین مقدمات خرید خارجی را فراهم کند، می‌تواند روی نرخ تعادلی حرکت کند و بازار را به آرامش برساند.


برچسب ها: دلار نرخ ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر