بروکسل: آمریکا در مذاکرات تجاری با اروپا نمی‌تواند قلدری کند

مقامات اروپایی اعلام کردند: از آنجایی که بزرگترین قدرت تجاری جهان هستند، آمریکا در مذاکرات تجاری با اروپا نمی‌تواند قلدری کند.
کد خبر : ۹۲۲۹۵
پرچم اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از وال استریت ژورنال، مقامات اروپایی به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هشدار دادند که تاکتیک های فشار وی به منظور تغییر توافق تجارت آزاد آمریکا شمالی موسوم به نفتا در مذاکرات تجاری با بروکسل عمل نخواهد کرد.  


در همین حال «جین لموین» از مقامات ارشد وزارت خارجه فرانسه در امور خارجه و اروپا گفت: ما اروپایی ها بزرگترین قدرت تجاری جهان هستیم. بنابراین نباید نگران باشیم. نباید در شرایط تهدید مذاکره کنیم.


همچنین سخنگوی کمیسیون اروپا که مسئول مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا-آمریکا است، گفت: این کمیسیون در حال بررسی توافق اخیر امضاء شده میان ایالات متحده - مکزیک و کانادا است که بروکسل مدعی است می تواند به صادرکنندگان در اروپا آسیب زند.


از سویی دیگر، «سسیلا مال مستروم» کمیسر تجارت اروپا گفت: کاملا در وضعیت متفاوتی هستیم. آنها توافقی دارند که در حال بروز رسانی و مدرن کردن آن هستند؛ اما ما توافقتی را نداریم. توافق جدید میان آمریکا، مکزیک و کانادا که جایگزین نفتا شده، USMCA نام دارد و پیش از این ترامپ از قرار داد نفتا به عنوان بدترین توافق تجاری ممکن برای آمریکا یاد کرده بود.


پیش از این اواخر جولای، جین جانکر رییس کمیسیون اروپا در ملاقات خود با ترامپ در مورد روابط اتقصادی اتحادیه اروپا و آمریکا و نیز محدودیت فعلی تجاری به بحث و گفتگو نشسته بود. دو طرف توافق کرده بودند که بطور مشترک برای داشتن تعرفه های صفر در بخش کالاهای غیر خودرویی کار کنند و هر گونه مسئله مرتبط با تعرفه فولاد و آلومنیوم آمریکا و نیز تعرفه های مقابله به مثل اعمال شده توسط بروکسل را حل و فصل کنند.


در آستانه مذاکرات، ترامپ پیشنهاد لغو مشترک تمام تعرفه ها، موانع و یارانه ها را به منظور فراهم کردن تجارت منصفانه با اتحادیه اروپا را داده بود. این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست به نقل از چندین منبع اعلام کرد که رییس جمهور ایالات متحده همچنان قصد دارد برنامه اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر رروی تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار از خودروهای خارجی را در اواخر امسال اجرا کند.


رییس کمیسیون اروپا هم اعلام کرد که اگر واشنگتن در نهایت تصمیم به اعمال تعرفه بر روی خودروهای اروپایی کند، کمیسیون اتحادیه اروپا تعرفه هایی را بر روی کالاهای آمریکایی به ارزش حداقل ۲۰ میلیارد دلار وضع خواهد کرد.


بر پایه این گزارش، اختلاف تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا از زمانی که واشنگتن تعرفه ۲۵ درصدی بر روی فولاد وارداتی و تعرفه ۱۰ درصدی بر روی آلومنیوم وارداتی در اوخر ماه می را وضع کرد، تشدید شده و بروکسل هم در مقابل افزایش تعرفه بر روی یکسری از کالاهای آمریکایی از قبیل شلوار لی، موتورسیلکت و ... را معرفی کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر