15 مهر 1397 - 12:16
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

تسهیل‌گری مراودات بانکی با تصویب CFT/ منافع ملی مبنا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تسهیل گری مراودات بانکی با تصویب CFT و لوایح FATF خبر داد و گفت: نمایندگان طبق منافع ملی به بررسی لوایح اقدام کردند.
کد خبر : ۹۲۳۰۲
FATF

هادی شوشتری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به بررسی ابعاد مختلف کنوانسیون FATF با حضور کارشناسان مرتبط در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و تصویب CFT در جلسه امروز مجلس، گفت: به طور حتم نمایندگان با بررسی ابعاد مختلف این کنوانسیون و در نظر گرفتن منافع ملی بهترین تصمیم را اتخاذ کردند.


نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده تمامی کارشناسان حوزه اقتصادی به ویژه در حوزه نظام بانکی تصویب این کنوانسیون را به نفع کشور می دادند، افزود: بیشتر کارشناسان ارشد بانکی چه در حوزه بانکداری خصوصی و چه دولتی موافقت خود را با تصویب آن کنوانسیون اعلام کرده اند.


شوشتری ادامه داد: به نظر کارشناسان ارشد حوزه نظام بانکی، با تصویب FATF تبادلات بانکی تسهیل شده و در شرایط جدید کشورهایی مختلف در قبال یک جانبه گرایی آمریکا خواهند ایستاد. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بسیاری از کشورهایی که در تقابل با آمریکا بر سر خروج از برجام بوده اند خواهان تصویب این لایحه هستند، تصریح کرد: تداوم استمرار برجام به نوعی به این لایحه و پیوستن به آن مرتبط است.


وی گفت: به طور حتم نمایندگان با در نظر گرفتن مبانی مخالفان و همچنین دلایل موافقان این لایحه نسبت به آن تصمیم گیری نهایی را انجام دادند. شوشتری با تاکید بر اینکه منافع ملی خط قرمز نمایندگان در بررسی و تصویب لوایح FATF است، افزود: به طور حتم تصمیم نمایندگان با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم گیری کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر