آلمان از روسیه تقاضای سرمایه گذاری بیشتر در برلین کرد

وزیر اقتصاد آلمان گفت: خواهان افزایش سرمایه گذاری بیشتر روس ها در اقتصاد آلمان هستیم و از هر فرصتی برای بهتر شدن روابط مسکو-برلین استفاه می کنیم.
کد خبر : ۹۲۳۳۱
پرچم آلمان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، «پیتر آلتمایر» وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان در حاشیه مجمع گفتگو آلمان-روسیه در مسکو، گفت: برلین علاقمند به افزایش سرمایه گذاری روسیه در اقتصاد آلمان است؛ ضمن اینکه خواهان توجه بیشتر مسکو به شرکت های تجاری کوچک و متوسط آلمانی است.


وی افزود: ما همچنین خواهان سرمایه گذاری روسیه در آلمان هستیم. خوشحال خواهیم شد اگر سرمایه گذاری بیشتری از روس ها داشته باشیم و درب آلمان روبه این مسئله باز است. می خواهیم که مسکو منافع بیشتری در آلمان بویژه در شرکت های کوچک و متوسط آلمانی داشته باشد.


آلتمایر گفت: از هر فرصتی برای ایجاد اعتماد و حل مشکلات در رابطه با روسیه بمنظور حرکت روبه جلو استفاده می کنیم. بر پایه این گزارش، هفدهمین نشست مجمع گفتگو سنت پترزبورگ با هدف ارتقاء مناسبات میان روسیه و آلمان از هفتم تا هشتم ماه جاری میلادی در پایتخت روسیه برگزار می شود. عنوان اصلی امسال «ایجاد اعتماد» با نگاه به همکاری میان جوامع مدنی روسیه و آلمان است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر