عبور ارزش صندوق‌های قابل معامله از ۹۲ هزار میلیارد ریال

ارزش صندوق های قابل معامله (ETF) در بازار سرمایه به بیش از ۹۲ هزار میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۹۲۳۴۲
طرح

به گزارش ایبِنا، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) ارزش صندوق های قابل معامله در پایان شهریور امسال به رقم ۹۲ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال رسید.


این گزارش می افزاید: هم اکنون ۳۹ صندوق قابل معامله در بازار سرمایه ایران فعال هستند که صندوق سرمایه گذاری پروژه آرمان پرند مپنا با ۳۴ هزار و ۴۳۴میلیارد ریال بزرگترین صندوق ETF است.


صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با ۱۰ هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال، امین یکم فردا با ۵ هزار و ۹۲میلیارد ریال،   پارند پایدار سپهر با ۵ هزار و۴۰ میلیارد ریال، پاداش سهامداری توسعه یکم با ۵ هزار و ۳۲، پشتوانه طلای لوتوس با ۳ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال هم به ترتیب در رتبه های دوم تا ششم بزرگترین صندوق های ETF بازار سرمایه قرار دارند.


همچنین صندوق های سرمایه گذاری سکه طلای کیان، سرمایه گذاری زرافشان امید ایرانیان و توسعه اندوخته آینده و سپهر اندیشه نوین در مکان های هفتم تا دهم جدول بزرگترین صندوق های ETF ایستاده اند.


گفتنی است، صندوق های قابل معامله (ETF) یکی از گزینه های اصلی آزادسازی سهام عدالت هستند و در لایحه ساماندهی این سهام نیز آزادسازی سهام عدالت از طریق صندوق های قابل معامله از طرف دولت به مجلس پیشنهاد شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها