18 مهر 1397 - 13:36
هیات وزیران تصویب کرد؛

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات سیل در ۴ استان

هیات وزیران با اختصاص مبلغ ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات ناشی از وقوع سیل در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی موافقت کرد.
کد خبر : ۹۲۴۷۱
هیئت دولت

به گزارش ایبِنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به صورت هزینه ای به منظور بازسازی اماکن مسکونی، ساختمان‌ها و تأسیسات زیربنایی خسارت دیده از سیل اختصاص یافت که سهم استان‌های مازندران و گیلان هرکدام ۱۰ میلیارد ریال و استان‌های گلستان و خراسان شمالی هرکدام پنج میلیارد ریال خواهد بود.


همچنین مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای به منظور بازسازی زیرساخت‌ها و اماکن مسکونی آسیب دیده در استان‌های یاد شده اختصاص یافت که از این میزان، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به هریک از استان‌های مازندران و گیلان و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به هریک از استان‌های گلستان و خراسان شمالی اختصاص می‌یابد.


علاوه بر این مبالغ، یک هزار میلیارد ریال نیز برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده در استان‌های مذکور از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافت. هیات دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.


در ادامه جلسه، تعداد دیگری از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، تصویب شد.


برچسب ها: دولت خسارت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر