23 مهر 1397 - 08:54
معاون رییس جمهور در گفتگو با ایبِنا؛

پوشش‌دهی پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار افزایش می‌یابد

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده از استمرار پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: تلاش هایی برای افزایش پوشش وام دهی به این اقشار در حال انجام است.
کد خبر : ۹۲۴۸۶
ابتکار

معصومه ابتکار در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره فعالیت نظام بانکی کشور برای تسهیلات دهی به زنان سرپرست خانوار، با اشاره به امضای تفاهمنامه میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار، اظهار داشت: به همین منظور بانک قرض الحسنه مهر ایران یک هزار میلیارد ریال برای این موضوع تخصیص داده است.


به گفته وی، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست می توانند با داشتن معرفی نامه از سوی سازمان های حمایتی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور، از این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند شوند.


وی تصریح کرد: البته تلاش می کنیم سال های آینده و در مراحل بعدی میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم. معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد: تقاضاها در استان ها در حد ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال است به همین منظور عدد را روی ۳۰ میلیون ریال گذاشتیم تا بتوانیم تعداد بیشتری را پوشش دهیم.


معاون رییس جمهور از رایزنی با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای افزایش میزان پوشش تسهیلات زنان سرپرست خانوار خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در مراحل بعدی هم میزان تسهیلات و هم مبلغ آن را افزایش دهیم تا زنان سرپرست خانوار بتوانند با این تسهیلات مشکلات خود را حل کنند.


ابتکار با اشاره به استقبال از دریافت این تسهیلات، اظهار داشت: هر چند میزان این وام کم است اما برخی از  زنان سرپرست خانوار در خانه خود کارگاه مشاغل خانگی ایجاد کردند؛ بنابر این تلاش می کنیم میزان پوشش این افراد را افزایش دهیم.


ابتکار گفت: علاوه بر این سایر بانک ها نیز گزارش هایی را در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار زنان ارائه کرده اند؛ البته برخی از مشکلات در بخش وثیقه وجود دارد که برای رفع این مشکل تلاش هایی برای شکل گیری صندوق های خرد روستایی و تعاونی ها انجام شده است. وی ادامه داد: سهم زنان در اشتغال پایدار و فراگیر قابل قبول است و البته بر اساس برنامه ریزی ها ارائه این تسهیلات استمرار می یابد.


ارسال‌ نظر
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
۰
اگه همچین چیزی صحت داشته باشه بسیار عالیه
فیلم و پخش زنده
بیشتر