مدیر نظارت بر بورس‌ها هشدار داد:

برخورد شدید با متخلفان بازار سرمایه

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس اعلام کرد : با متخلفان بازار سرمایه بشدت برخورد می شود.
کد خبر : ۹۲۶۶۶
محسن خدابخش

به گزارش ایبِنا به نقل از ایرنا، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه در تخلفات مربوط به دستکاری قیمت ها با هیچ فردی، برادر خواندگی و تعارف نداریم، گفت: سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر، وظیفه خود برای برخورد با تخلفات را انجام می دهد.


وی درباره تشکیل ۷۵ پرونده مجرمانه درباره تخلفات بورسی، گفت: این پرونده ها مربوط به تخلفات برخی ناشران، نهادهای مالی، صندوق ها، سبدگردان ها و بقیه بوده است. خدابخش درباره تخلفات مربوط به دستکاری قیمت ها، اضافه کرد: در برخورد با تخلفات، اهمال و تعارف وجود ندارد و هرگاه تخلفی انجام شود به سرعت رسیدگی می شد.


معرفی متخلفان به مراجع قضایی


مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: وضعیت معاملات و فعالیت های بازار سرمایه به طور مستمر رصد می شود و اگر تخلفی صورت گرفته و جرم محرز شود، به مراجع قضایی معرفی می شود.


وی درباره ادعاهای مربوط به تخلفات یک صندوق سرمایه گذاری در روزهای گذشته و نقش آن در ایجاد صف های فروش و افت شاخص، گفت: نگاهی به سایت مدیریت فناوری بورس تهران نشان می دهد، سهم اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی از خرید و فروش چه میزان بوده است.


به گفته وی، بررسی ها مشخص می کند حقوقی ها بیشترین خرید را انجام داده اند. خدابخش ادامه داد: اگرچه بر عملکرد حقوقی ها باید نظارت بیشتری باشد، اما نباید این تلقی ایجاد شود که حقوقی ها هیچ سهمی را نفروشند.


مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: اگر حقوقی ها به ایجاد صف های فروش دامن بزنند، سازمان بورس به آنها تذکر می دهد و اگر تخلف کرده باشند به نهادهای ذیربط معرفی می شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر