بکارگیری ارزهای ملی در سازمان همکاری شانگهای

نخست وزیر روسیه پیشنهاد استفاده از ارزهای ملی در میان اعضای شورای همکاری شانگهای را مطرح کرد.
کد خبر : ۹۲۶۷۱
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه گفت: حرکت به سمت تسویه حساب های مشترک با ارزهای ملی می تواند چشم اندازی برای کشورهای عضو شورای همکاری شانگهای باز کند.  


وی در نشست شورای سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان گفت: گام بر داشتن در این جهت یک نیاز است و دولت روسیه از این ایده حمایت می کند؛ ضمن اینکه لازم است که با دقت انجام شود.


به گفت: شرایط خارجی که الان با آن روبرو هستیم همچنان سخت است و به ندرت می توان آن را یک شرایط راحت نامید. نظام ثبات استراتژیک با چالش های جدی روبرو می شود. نخست وزیر روسیه گفت: برخی از کشورها از رقابت غیر منصفانه استفاده می کنند و اقدامات سیاست حمایتی را معرفی و تحریم های یکجانبه غیر قانونی وضع می کنند تا موقعیت مستحکم خود را حفظ کنند.


مدودوف افزود: چنین حملاتی عمدتا علیه روسیه و چین به عنوان اعضای کلیدی سازمان همکاری شانگهای و هچنین شرکای آنها یعنی ایران هدایت می شود. همچنین لی ککوینگ نخست وزیر چین از اعضای سازمان همکاری شانگهای خواست تا از تجارت آزاد و همکاری اقتصادی به شدت حمایت کنند.


وی پیشنهاد توسعه همکاری در سازمان شانگهای را در ۶ حوزه داد که شامل امنیت، همکاری اقتصادی و تجاری دو جانبه، همکاری در ظرفیت تولید، اتصال، نوآوری و مناسبات مردم با مردم است. بر پایه این گزارش، کشورهای ایران، بلاروس، مغولستان در وضعیت ناظر این سازمان هستند و در سال ۲۰۱۷ میلادی هم پاکستان و هند عضو سازمان همکاری شانگهای شدند.


برچسب ها: ارز دلار روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر