بدهی مخفی دولت‌های محلی چین ۴۰ تریلیون یوآن است

موسسه اعتبار سنجی اس اند پی اعلام کرد که بدهی مخفی دولت های محلی چین به سطح ۴۰ تریلیون یوآن (۵.۷۸ تریلیون درار) رسیده است.
کد خبر : ۹۲۷۰۶
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، موسسه اعتبار سنجی اس اند پی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که تراز بدهی خارجی دولت های محلی چین باید ۴۰ تریلیون یوآن معادل ۵.۷۸ تریلیون دلار باشد و این میزان از بدهی می تواند مانند کوه یخی در برابر ریسک های اعتباری بزرگ برای چین باشد.


این موسسه اعتبار سنجی آن را بدهی مخفی دولت های محلی نامید؛ ضمن اینکه نسبت بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی این کشور می تواند به سطح هشدار دهنده ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده باشد.


این در حالی است که چین اعلام کرده گام هایی را برای ارزیابی و محدود کردن بدهی دولت محلی خواهد برداشت. چنین تراز بدهی، خارج از سهم بدهی سالانه تایید شده توسط بانک مرکزی چین است.  


تا پایان سال گذشته میلادی، سطح بدهی دولتی چین در ترازهای تجاری به رقم قابل توجه ۲۹.۹۵ تریلیون یوآن رسید که سهم بدهی دولت های محلی به دلیل انتشار اواق قرضه در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۶.۵ تریلیون یوآن افزایش پیدا کرد.


اس اند پی اعلام کرد که تراز بدهی خارجی دولت های محلی می تواند بین ۳۰ تا ۴۰ تریلیون یوآن باشد. ابزارهای فاینانس دولت محلی باعث انباشت چنین بدهی مخفی شده است؛ در حالیکه برنامه های جدی برای کاهش این بدهی ها نیاز است و تا کنون پیشرفت در این زمینه محدود بوده است.


نگرانی در مورد سطح بدهی در چین بویژه بدهی دولت های محلی عاملی برای کاهش روند اقتصادی این کشور در بحبوحه جنگ تجاری با ایالات متحده است. چین وعده داده تا سطح بدهی را در کنترل خود در بیاورد و بر روی برنامه ریسک زدایی مالی چند ساله تمرکز کرده است. بر پایه این گزارش، اس اند پی اعلام کرد که چین برای مدیریت بدهی مخفی دولت محلی خود نیازمند یک دهه یا بیشتر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر