28 مهر 1397 - 11:55

تمایل بازرگانان سوری برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه گفت: تمایلی اساسی میان بازرگانان دو کشور وجود دارد که بخواهند روابط اقتصادی ایران و سوریه را توسعه دهند.
کد خبر : ۹۲۸۳۶
گزارش مرکز آمار از تجارت خارجی/ رشد واردات منفی شد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، "محمد همشو" دبیرکل اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه صبح امروز (شنبه) و در همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: روابط اقتصادی ایران و سوریه باید به سطح روابط سیاسی دو کشور برسد و در این راستا تلاش می‌کنیم مشکلات پیشرفت روابط اقتصادی را برطرف کنیم.


وی افزود: در نشست ویژه تجار سوری با سفیر ایران پی بردیم که تمایلی اساسی میان بازرگانان دو کشور وجود دارد که بخواهند روابط اقتصادی ایران و سوریه را توسعه دهند. دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه ادامه داد: با توجه به همکاری و مشارکت ایران در مبارزه با تروریسم، برای بازسازی سوریه، جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار دارد و ما باید از توانمندی این کشور برای بازسازی سوریه استفاده کنیم.


همشو با اشاره به همکاری های گذشته دو کشور در تولید خودرو و شیشه افزود: ما هم اکنون می‌خواهیم همان همکاری‌های گذشته را ادامه دهیم. وی اظهار داشت: دولت سوریه از اینکه سطح روابط اقتصادی به سطح روابط سیاسی برسد استقبال می‌کند.


وی اظهار داشت: ایران و سوریه می توانند در زمینه های حمل و نقل، سیستم بانکی، پیمانکاری و پروژه های تولیدی، شرکت های مشترک با یکدیگر تاسیس کنند. دبیرکل اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه با تاکید بر استفاده از ظرفیت مناطق آزاد این کشور در راستای توسعه روابط اقتصادی، افزود: از طریق برپایی نمایشگاه های مشترک در استان های سوریه و برگزاری نمایشگاه کالاهای سوری در ایران، می توان حجم تبادل تجاری دو کشور را افزایش دهیم.


همشو افزود: پس از پیروزی های ارتش عربی در سوریه که با کمک ایران انجام شد، برخی کارخانه ها نیاز به بازسازی دارند تا تولید در این کشور از سر گرفته شود. وی تصریح کرد: ما در سوریه بسیار برای خون شهیدان ایرانی که برای مبارزه با تروریسم جهانی با خون شهیدان سوری تلفیق شد، احترام قائلیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر