بانک جهانی:

درآمد نیمی از جمعیت جهان روزانه کمتر از ۵.۵۰ دلار است

بانک جهانی اعلام کرد که تقریبا نیمی از جمعیت جهان دارای درآمدی کمتر از ۵.۵۰ دلار در روز هستند.
کد خبر : ۹۲۸۷۱
بانک جهانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از وب سایت بانک جهانی، بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که با وجود پیشرفت ها در کاهش فقر شدید، همچنان تعداد افراد فقیر در سراسر جهان به طرز غیر قابل قبولی بالا است که نشان می دهد میلیاردها نفر هنوز برای تامین نیازهای اساسی خود به شدت تقلا می کنند.


در این گزارش آمده که تقریبا نیم از جمعیت جهان با کمتر از ۵.۵۰ دلار در روز امرار معاش می کنند و سهم فقرا در اقتصادهای ثروتمندتر رو به افزایش است. مجموع افرادی که در فقیر هستند بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۶۸ میلیون نفر کاهش پیدا کرده که این رقم تقریبا معادل جمعیت تایلند یا بریتانیا است.


این مطالعه نشان می دهد که فقر جهانی با درآمد روزانه ۵.۵۰ دلار از رقم ۶۷ درصد بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۵ میلادی به ۴۶ درصد کاهش پیدا کرده است. ماه گذشته میلادی بانک جهانی اعلام کرد که فقر شدید در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.


بر اساس این گزارش، ثمره رشد اقتصادی آن بوده که بصورت نابرابر در کشورها و مناطق جهان تقیسم شده است. این نشان می دهد که فقر منطقه ساحرای آفریقا را در برگرفته و ۸۴.۵ درصد جمعیت این ناحیه روزانه دارای درآمدی کمتر از ۵.۵۰ دلار هستند.  


بانک جهانی اعلام کرد که روند فعلی می تواند چشم انداز آینده که کاهش فقر شدید به کمتر از ۳ درصد از جمعیت جهان است را دست نیافتنی کند. ضمن اینکه فقر شدید در حال محصور کردن تعدادی از کشورها است؛ ضمن اینکه سرعت کاهش فقر بزودی به طرز قابل توجهی روند نزولی به خود خواهد گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر