روسیه در پاسخ به کیِف تحریم‌های اقتصادی علیه اوکراین اعمال کرد

ولادیمیر پوتین در پاسخ به تحریم های ضد روسی دولت اوکراین، یکسری تحریم های اقتصادی ویژه ای علیه این کشور اعمال کرد.
کد خبر : ۹۲۹۶۷
پوتین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در پی امضاء حکمی یکسری تحریم های اقتصادی ویژه در پاسخ به تحریم های ضد روسی دولت اوکراین اعمال کرد. این سند در وب سایت رسمی کرملین منتشر شده است.


روسیه اعلام کرد که این تصمیم در پاسخ به اقدامات خصمانه اوکراین که مغایر با حقوق بین الملل است و نیز معرفی اقدامات محدود کننده در برابر شهروندان و افراد حقوقی فدراسیون روسیه اعمال شده است؛ ضمن اینکه دولت روسیه به منظور حفاظت از منافع ملی، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. دولت روسیه دستور داده تا فهرستی از افراد و شرکت هایی که مورد هدف اقدامات اقتصادی ویژه هستند، تهیه شود و میزان این اقدامات اقتصادی ویژه علیه آنها مشخص شود.



بر اساس حکم ابلاغ شده از سوی پوتین، آژانس های فدرال، مقامات منطقه ای و محلی باید نسبت به چگونگی اجرای این حکم در مورد اقدامات اقتصادی ویژه در پاسخ به افراد و موسسات تحریم شده از سوی اوکراین مطلع شوند.


کرملین اعلام کرد که این سند از تاریخ امضاء آن لازم الاجرا می شود. البته اگر دولت اوکراین اقدامات محدود کننده را علیه شهروندان و شرکت های روسی ملغی کند، این حکم می تواند توسط تصمیم فدراسیون روسیه لغو شود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر