کاهش ۷ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی وام مسکن

ارزش معاملات اوراق گواهی وام مسکن در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۹۳۱۲۸
اوراق تسهیلات

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در نخستین ماه پاییز امسال نشان می‌دهد طی ۲۲روز معاملاتی تعداد ۲۶میلیارد و ۴۶میلیون ورقه بهادار در ۲ میلیون و ۸۵۴هزار نوبت به ارزش ۱۴۹هزار و ۵۹۹میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۳۴۷درصدی حجم، افزایش ۲۱۸درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۸۴درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۱۸۴میلیارد ورقه و و میانگین ارزش معاملات نیز ۶۸۰۰میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۲۹۳۳میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۱هزار و ۷۱میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۹۵۵۶میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۹هزار و ۶۹میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۸۷۱و ۱۳۸۷درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۲۱۶درصدی حجم و افزایش ۵۷۵درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مهرماه سال ۹۶ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۶۳ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۵۵ هزار و ۳۴ میلیارد ریال معامله شده که از رشد ۱۴۱ درصدی حجم و افزایش ۱۱۷ درصدی ارزش معاملات این بازار در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۷۰۱میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۹میلیارد و ۵۰۳میلیون ریال و یک میلیون و ۷هزار ورقه گواهی وام مسکن(تسه) به ارزش یک میلیارد و ۳۷میلیون ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۳۷۴درصدی حجم و رشد ۴۵۶درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۱۵درصدی حجم و کاهش ۷درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مهرماه پارسال دارد. این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات مهرماه امسال را از ارتفاع ۱۸۷۹واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۲ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۲۱۰۲ واحد رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر