روز سبز تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد ۱۷۸۳ واحدی به ۱۸۰ هزار و ۶۲۵ واحد رسید.
کد خبر : ۹۳۱۶۳
شاخص

به گزارش ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند. بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۷۸۳ واحدی به ۱۸۰ هزار و ۶۲۵ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۱۷۳ واحدی به ۲۷ هزار و ۵۵۴ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۱۷۰۸ واحدی به ۱۸۹ هزار و ۹۸۳، شاخص بازار اول با اقزایش ۱۳۰۸ واحدی به رقم ۱۳۳ هزار و ۷۷۴ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش ۳۵۸۲ واحدی به ۳۵۶  هزار و ۳۹۵ واحد رسید.


تاثیر نمادها در شاخص


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۲۱ واحد، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با ۱۶۱ واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با ۱۴۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تهران با ۱۰۹ واحد، پتروشیمی مبین و پالایش نفت اصفهان هر یک با ۷۳ واحد و نفت بهران با ۳۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


گردش نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ریخته گری ایران زمین، زرین معدن آسیا، بیمه سامان، دامداری تلیسه نمونه و حق تقدم خرید سهام آن، آزمایش، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، سایپا آذین، سیمان تهران، تولیدی کاشی تکسرام، آلومراد، ‌نوش پونه مشهد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی نصیر ماشین، کیمیای زنجان گستران، فارسیت اهواز، هتل پارسیان کوثر اصفهان، نفت پاسارگاد، ایران ارقام، ذوب‌آهن اصفهان، بالاست، کمباین سازی ایران، سیمان درود، کشت و صنعت چین چین، حق تقدم استفاده نشده نفت بهران، حق تقدم استفاده نشده پارس سوئیچ متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۶۰ هزار و ۶۸۴ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۱۲۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۸۶ هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان رسید.


/کامبیز زاهدپور/


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها