افزایش ۶۰ درصدی حجم معاملات فرابورس

داد و ستدهای فرابورس امروز با افزایش بیش از ۶۰ درصدی حجم معاملات به پایان رسید.
کد خبر : ۹۳۲۱۸
فرابورس

به گزارش ایبِنا، شاخص کل فرابورس روز جاری با ثبت رشد ۲۶ واحدی به روند نزولی چند روز اخیر خود پایان داد و با ایستادن در پله ۲۰۴۰ واحدی، بازدهی یک درصدی را تجربه کرد.


همچنین حجم معاملات در تمامی بازارها نیز با افزایش بیش از ۶۰ درصدی نسبت به روز گذشته به ۹۴۱ میلیون ورقه رسید که ارزش این حجم از معاملات ۴ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال بود.


تحرک نمادها


بر اساس این گزارش، رصد نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد نمادهای «میدکو»، «ذوب» و «مارون» در مجموع بیش از ۱۹ واحد در رشد آیفکس موثر بودند و نماد «زاگرس» با ۳ واحد اثر منفی برآیفکس، کاهنده‌ترین نماد در معاملات امروز دوشنبه ۷ آبان‌ماه لقب گرفته است.


از طرف دیگر، نماد «سمگا» بیشترین افزایش قیمت و نماد «تاپکیش» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و معاملات بیش از ۱۶۱ میلیون سهمی به ارزش افزون بر ۳۸۷ میلیارد ریال در نماد «ذوب» منجر به صدرنشینی این نماد به لحاظ حجم و ارزش در میان تمامی نمادهای فرابورسی شد.


در ادامه، معاملات سهام در روزی که گذشت با جابه‌جایی ۴۱۶ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم و دست‌به‌دست شدن ۵۰۴ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۹ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو بازار پایه به پایان رسید.


از طرف دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس و در قالب معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و اوراق بدهی در روز جاری ۲۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که در این میان «اخزا۷۰۱» با معاملاتی به ارزش بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال بیشترین ارزش را از آن خود کرد.


اوراق تسهیلات مسکن


پیرو درخواست صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی سینا بهگزین مبنی بر بازارگردانی سهام شرکت داروسازی آوه سینا در نماد معاملاتی «داوه۱» در بازار دوم فرابورس، بازارگردانی در این نماد به روش مبتنی بر حراج از روز شنبه ۱۲ آبان آغاز خواهد شد که حداقل تعهد معاملات روزانه ۳۵۰ هزار سهم، دامنه مظنه ۲.۵ درصد و دامنه نوسان روزانه قیمت مطابق با دامنه مجاز نوسان قیمت در بازارهای اول و دوم فرابورس در نظر گرفته شده است.


همچنین بنابر اعلام ناظر میزان ۲.۵۲ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش در نماد معاملاتی «لازما۴» با قیمت پایه کل ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، روز یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷ از طریق بازار پایه فرابورس عرضه می شود.


به‌علاوه، اعتبار اوراق تسهیلات مسکن که در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه ۹۵ و در نماد معاملاتی «تسه۹۵۰۸» صادر شده‌ جهت نقل و انتقال در تاریخ سه‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۹۷ به پایان می‌رسد و نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات روز سه‌شنبه متوقف می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر