کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا به دنبال تحریم ایتالیا

کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: اگر ایتالیا برنامه بودجه ای خود را اصلاح نکند، به گزینه تحریم متوسل می شویم.
کد خبر : ۹۳۴۲۷
پرچم اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «پیئر موسکویشی» کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: اگر کمیسیون اقتصادی اروپا بر قانون شکنی بودجه روم به توافق نرسد، متوسل به تحریم ایتالیا می شود؛ اما بروکسل دوست دارد که از این گزینه دوری کند.


بر همین اساس، ماه گذشته میلادی کمیسیون اقتصادی اروپا، بودجه ایتالیا را رد و اعلام کرد که این بودجه نقض آشکار قوانین پولی اتحادیه اروپا است و می تواند به افزایش بیشتر بدهی عمومی این ایتالیا منجر شود.


کمیسر اقتصادی اروپا در نشست وزاری اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: هیچ وقت طرفدار تحریم ها نبوده ام. تحریم ها همیشه شکست هستند. وی در مورد ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو گفت: خواهان گفتگو هستم؛ اما تحریم در نهایت می توانند اگر به توافق نرسیم اعمال شوند.


«موشکویشی» گفت: در حال حاضر ایتالیا تا سیزدهم ماه جاری میلادی وقت دارد تا برنامه های بودجه ای خود را اصلاح کند و در سیزدهم نوامبر انتظار یک جواب قوی و دقیق را از دولت ایتالیا داریم.


بر پایه این گزارش، «گیوانی تریا» وزیر دارایی ایتالیا در روز دوشنبه گفته بود که بودجه این کشور تغییر نخواهد کرد و کسری بودجه بیشتر برنامه ریزی شده برای سال آینده میلادی باعث انباشت بدهی عمومی ایتالیا که بیش از ۱۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است، نمی شود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر