اروپا به دنبال میانجیگری برای جلوگیری از جنگ تجاری پکن-واشنگتن

وزیر اقتصاد آلمان گفت: از آنجایی که صدها شرکت آلمانی و اروپایی در چین و آمریکا برای بازارهای هر دو کشور کار می کنند، باید اروپا از جنگ تجاری چین-ایالات متحده جلوگیری کند.
کد خبر : ۹۳۶۵۳
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان گفت: اختلافات تجاری ایالات متحده-چین منجر به محدودیت هایی می شود که در حال حاضر شاهد آن در اروپا هستیم و از آنجایی که صدها شرکت آلمانی و اروپایی در آمریکا برای بازار چین و نیز این شرکت ها در چین برای بازار آمریکا کار می کنند، بالا گرفتن تنش تجاری تاثیر منفی می گذارد و اروپا باید از آن جلوگیری کند.


وی در نشست مجمع اقتصادی در برلین گفت: در سطح بین الملل بر روی این جنگ تجاری بسیار متمرکز هستیم. وزیر اقتصاد آلمان نسبت به این نوع روابط تجاری که می تواند «گروگان سیاست ها» شود، هشدار داد و نسبت به اهمیت روابط چند جانبه تاکید کرد.


بر همین اساس، رسانه های چینی گزارش کردند که «لیو هی» معاون نخست وزیر این کشور برای دیدار از ایالات متحده در آینده نزدیک بمنظور کاهش تنش های تجاری برنامه ریزی کرده است. بر پایه این گزارش، جنگ تجاری چین-آمریکا در ماه مارس بعداز آنکه دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده تعرفه اضافی بر روی واردات فولاد و آلومنیوم وضع کرد، بالا گرفت و به دنبال آن واشنگتن و پکن در اقدامات تلافی جویانه چندین بار تعرفه بر روی واردات کالاهای چینی و آمریکایی وضع کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر