30 آبان 1397 - 09:24
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

ساماندهی سرمایه‌های خُرد/ لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت ساماندهی سرمایه‌های خُرد مردم، بر استفاده از ظرفیت بورس و بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.
کد خبر : ۹۳۶۶۲
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

محمد عزیزی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به طولانی شدن روند تکمیل بسیاری از پروژه های عمرانی در کشور، گفت: نیمه کاره رها شدن این نوع پروژه ها به قفل شدن منابع و افزایش آمار بیکاری دامن زده است.


نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بورس و بخش خصوصی می تواند به تکمیل پروژه های عمرانی کمک کند، افزود: دولت باید شرایطی را فراهم کند که بخش خصوصی متمایل به ورود در این نوع پروژه ها باشد که لازمه این کار در نظر گرفتن صرفه اقتصادی و ارزش افزوده در این نوع طرح ها است.


وی با تاکید بر اینکه ورود سهام پروژه های عمرانی به بورس و استفاده از نهادهای مالی آن می تواند تامین مالی برای پروژه های عمرانی انجام دهد، تصریح کرد: دولت باید زمینه فعال شدن بورس و بخش خصوصی را با هدف ساماندهی سرمایه های خُرد را نیز در دستور کار خود قرار دهد.


این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به تحریم های جدید نفتی، گفت: اگر در مبادله نفتی با کشوری محدودیت مراوده ارز داشته باشیم می توانیم با واگذاری برخی پروژه ها جهت تکمیل به کشور مقصد به مطالبات خود از این طریق دست یابیم.


عزیزی با بیان اینکه راه های بسیاری برای تکمیل پروژه های عمرانی وجود دارد، افزود: بانک ها نیز می توانند به جای بنگاه داری در این نوع پروژه ها مشارکت کرده و اقتصاد کشور را از رکود دور کنند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم باید در تکمیل پروژه های عمرانی با سرمایه های خُرد خود سهیم شوند، زیرا نتیجه آن مستقیما در زندگی آنها نمایان می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها