کمک ۱۶ تریلیون دلار هوش مصنوعی به اقتصاد جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی

اسبربانک روسیه اعلام کرد که رشد هوش مصن وعی تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۶ برابر می شود و ۱۶ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۹۳۷۲۱
روبات

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، «هرمن گرف» رییس بزرگترین بانک روسیه، اسبربانک گفت: کمک هوش مصنوعی به تولید ناخالص داخلی جهان در ۱۲ سال آینده ۱۶ برابر افزایش خواهد یافت.  


بزرگترین بانک روسیه اعلام کرد، توسعه هوش مصنوعی در سال های آینده روبه رشد خواهد بود. بر اساس پیش بینی های یکسری شرکت ها، اگر کمک هوش مصنوعی به تولید ناخالص داخلی جهان امروز یک تریلیون دلار است، این رقم در ۱۲ سال آینده تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۶ برابر خواهد بود.  


همچنین تعداد متخصصین مورد نیاز در حوزه هوش مصنوعی بطرز معناداری افزایش خواهد یافت و در ۱۰ سال آینده این رقم به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید. بر همین اساس، موسسه مکنزی در تازه ترین مطالعات در حوزه هوش مصنوعی اعلام کرد که این حوزه تا حداقل یک دهه آینده تا ۱.۲ درصد به رشد تولید ناخالص داخلی جهان در سال کمک می کند. در حدود ۷۰ درصد از شرکت های جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی حداقل یک شکل از هوش مصنوعی را بکار خواهند گرفت.


مکنزی اعلام کرد که تاثیر هوش مصنوعی می تواند با رشد ایجاد شده توسط موتور بخار مقایسه شود. البته شرکت PwC  هم پیش از این اعلام کرده بود که هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط تا ۲۰ سال آینده مشاغل زیادی را ایجاد خواهد کرد.


بر پایه این گزارش، در بریتانیا هوش مصنوعی می تواند ۷.۲ میلیون شغل را جایگزین کند و ۲۰۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شود. همچنین تقریبا ۲۰ درصد از مشاغل تا ۲۰ سال آینده اتوماسیون خواهند شد و هیچ بخشی باقی نمی ماند که متاثر از هوش منصوعی نشده باشد.


فناوری ها از قبیل روبات ها، پهپادها و اتومبیل های خودران جایگزین نیروی انسانی در بعضی از حوزه ها می شوند؛ اما هوش مصنوعی مشاغل زیادی را با بهره بری و افزایش درآمد و توسعه بهتر ایجاد خواهد کرد.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر