پروژه ۶ میلیارد دلاری چین برای توسعه فرودگاه کلیدی جاده ابریشم

دولت چین طرح توسعه فرودگاه «یورومکی» به ارزش بیش از ۶ میلیارد دلار را تصویب کرد که قطب کلیدی در پروژه جاده ابریشم محسوب می شود.
کد خبر : ۹۳۷۷۶
فرودگاه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین پروژه ۴۲.۱ میلیارد یوآن (معادل ۶.۰۶ میلیارد دلاری) را برای توسعه فرودگاه «یورومکی» پایتخت منطقه غربی «ژین جیانگ» که قطب کلیدی در پروژه «کمربند و جاده» محسوب می شود را تصویب کرد.  


همچنین کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین اعلام کرد توسعه احداث این فرودگاه تا سال ۲۰۳۰ میلادی به طول خواهد کشید و انتظار می رود که ۶۳ میلیون مسافر و ۷۵۰ هزار تن محموله را در سال جابجا کند.


توسعه این فرودگاه شامل ساخت ۲ باند اضافی در این فرودگاه می شود. ارزش سرمایه گذاری این پروژه بیش از نیمی از آنچه که چین در حال هزینه کردن در پروژه جدید «ابر فرودگاه پکن» است و هزینه آن ۸۰ میلیارد یوآن برآورد شده و تا سال ۲۰۲۵ میلادی سالانه به ۷۲ میلیون مسافر خدمات می دهد، است.


«ژین جیانگ» در سال های اخیر به دلیل کلیدی بودن در پروژه «کمربند و جاده» شاهد طرح های زیر ساختی متعددی بوده است. قرار است از طریق این پروژه ها شبکه زمینی و دریایی متصل به همسایگاه آسیایی و فراسوی آن تقویت شود.


کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین اعلام کرد توسعه فرودگاه در «یورومکی» با هدف رشد سریع هواپیمایی در «ژین جیانگ» و رشد قابل توجه قطب هواپیمایی بین المللی در این شهر است. بر همین اساس، چین در حال برنامه ریزی بر روی صدها فرودگاه در سراسر این کشور بمنطور کمک کردن به رونق بازار توسط افزایش سفرهای کاری و توریستی به دنبال رشد درآمد طبقه متوسط این کشور است.


بسیاری ای فرودگاه ها در شهرهایی مانند «ژنژوا» و «چانگشا» در جهت ارائه خدمات مسیرهای بین قاره ای توسعه پیدا کرده اند. در حال حاضر فرودگاه «یورومکی» در مسیر قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، روسیه و امارت متحده عربی پرواز دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر