کوبا هم به دنبال SPV ایرانی-اروپایی برای دور زدن تحریم‌ها است

وزارت خارجه کوبا اعلام کرد که این کشور خواهان ایجاد یک SPV اروپایی بمنظور دور زدن تحریم های آمریکا است.
کد خبر : ۹۳۸۱۷
پرچم اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رودلفو رییز» مقام ارشد در وزارت خارجه کوبا گفت: کوبا با دقت در حال بررسی پیشرفت SPV یا همان وسیله ویژه پراخت است که اتحادیه اروپا در حال ایجاد آن به منظور دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران است.


وی تصریح کرد فکر می کنم یک مکانیزم مشابه در آینده به منظور جلوگیری از تحریم های اقتصادی ایالات متحده علیه کوبا ایجاد خواهد شد. این مقام ارشد وزارت خارجه کوبا افزود: صحبت این ابزار بوده است و البته علاقمندی خود را برای هر راه حلی که به شرکت های اروپایی اجازه سرمایه گذاری خارجی فزاینده و تجارت دوجابنه با کوبا را بدهد، اعلام کرده ایم.


SPV قصد دارد به عنوان یک ابزار پیشگیری از تحریم های آمریکا علیه ایران عمل کند و به اتحادیه اروپا و دیگر کشورها اجازه می دهد که صادرات نفت ایران در مقابل واردات کالا به تهران انجام گیرد و یک نظام تهاتری بین المللی کارآمد را با استفاده از اعتبارات مجازی به جای دلار آمریکا ایجاد می کند.


در حال حاضر کوبا در وضعیت بسیار مشابهی قرار دارد و از تحریم های تجاری گسترده اعمال شده از سوی آمریکا در دهه ۱۹۶۰ میلادی رنج می برد. تحریم های اقتصادی علیه کوبا باوجود اینکه روابط میان هاوانا و واشنگتن در حال حاضر بسیار گرمتر از دوران جنگ سرد است، همچنان در سر جای خود قرار دارند.


بر پایه این گزارش، موج نخست تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه اوت سال جاری میلادی وضع شد؛ اما ایجاد وسیله ویژه پرداخت با کُندی پیش می رود و برخی از کارشناسان بدبینی خود را در مورد کارآمدی چنین ابزاری ابراز کرده اند.


برچسب ها: تحریم ایران کوبا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر