چین قرارداد سوآپ ارزی ۲۸.۸۱ میلیارد دلاری با اندونزی امضا کرد

بانک مرکزی چین اعلام کرد که قرار داد سوآپ ارزی به ارزش ۲۸.۸۱ میلیارد دلار با بانک اندونزی منعقد کرده است.
کد خبر : ۹۳۸۱۹
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین اعلام کرد که قرار داد سوآپ ارزی دوجانبه ای به ارزش ۲۸.۸۱ میلیارد دلار بین چین و اندونزی منعقد شده است. همچنین بانک خلق چین اعلام کرد این قرارداد ۳ ساله با هدف تسهیل دادن تجارت ۲ جانبه، تقویت سرمایه گذاری های متقابل و حفظ ثبات بازار مالی انجام گرفته است.


گزارشات حاکی از آن دارد که این قرار داد سوآپ ارزی به شرکا اجازه انجام سوآپ به ارزش ۲۰۰ میلیارد یوآن برای ۴۴۰ تریلیون روپیه اندونزی و بالعکس را می دهد. این قرار داد در نشست سالانه رهبران همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوسیه به امضاء طرفین رسید و به عنوان توسعه قرارداد قبلی منعقد شده و حجم ارزهای ملی را بین بانک های مرکزی دو کشور دو برابر می کند.  



«پِری وارجیو» رییس بانک اندونزی گفت: این توافق نشان دهنده قدرت بخشیدن همکاری پولی بین بانک اندونزی و بانک خلق چین است؛ ضمن اینکه حاکی از تعهد بانک های مرکزی دو کشور برای حفظ ثبات مالی در بحبوحه بلاتکلیفی ها در بازار مالی جهان دارد.


سوآپ ارزی یک وسیله اقتصادی است که به موسسات اجازه تبادل پرداخت ها یا ارائه وام به ارزهای کشورهای طرف قرار داد را می دهد و تجارت با ارزهای ملی کشورهای امضاء کننده این قرارداد انجام می گیرد.


این اقدام می تواند به طرف ها کمک کند تا فشار نرخ تبادل روپیه اندونزی را در برابر دلار آمریکا کاهش دهد و احتمالا از ناملایمت های آن رهایی پیدا کند. همچنین ماه گذشته، بانک مرکزی چین یک قرار داد سوآپ ارزی با بانک چین امضاء کرد. جنگ تجاری میان پکن - واشنگتن  باعث شد که چین حمایت خود از دلار را در ماه های گذشته بر دارد.


بر پایه این گزارش، حذف نقش دلار در تجارت به یک روند رایج در سرتاسر جهان در بیش از یکسال گذشته تبدیل شده است. در ماه اوت سال جاری میلادی قطر و ترکیه قرار داد سوآپ ارزی را به منظور تقویت نقدینگی و ایجاد ثبات مالی به دلیل خصومت آمریکا علیه آنکارا و محاصره اقتصادی دوحه از سوی همسایگان خود به سرکردگی عربستان سعودی را امضاء کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر