امضاء قرارداد تجارت آزاد اندونزی با اروپا در ماه آینده

وزیر تجارت و دارایی اندونزی گفت: قرارداد تجارت آزاد اندونزی و ۴ کشور اروپایی در ماه آینده میلادی در جاکارتا به امضاء طرفین خواهد رسید.
کد خبر : ۹۳۹۶۴
اندونزی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، وزیر تجارت و دارایی اندونزی گفت: مذاکرات این کشور با انجمن تجارت آزاد ۴ کشور اروپایی موسوم به EFTA به منظور انجام تجارت آزاد و سرمایه گذاری به سرانجام رسید و قرارداد نهایی ماه آینده میلادی به امضاء طرفین می رسد.


این قرارداد بین اندونزی و کشورهای سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین است. در همین حال «انگارشاستو لوکیتا» وزیر تجارت و دارایی اندونزی گفت: این قرارداد نقطه عطفی در روابط اندونزی با کشورهای EFTA است که پس از ۷ سال این قرارداد نهایی شد؛ ضمن اینکه اندونزی دسترسی بهتری به صادرات کالا از قبیل قهوه، روغن پالم، شیلات، نساجی و مبلمان به اروپا خواهد داشت.


اعضای EFTA هم دسترسی برای سرمایه گذاری در اندونزی در بخش های مختلف از قبیل انرژی و معدن خواهند داشت. اقدام بعدی برای قانونی شدن و ترجمه این سند در دسامبر سال جاری میلادی در جاکارتا به منظور امضاء نهایی آن خواهد بود. بر پایه این گزارش، تجارت اندونزی و EFTA  در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲.۴ میلیارد دلار اعلام شد که مازاد تجارت اندونزی ۲۱۲ میلیون دلار بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر