صدور مجوز فعالیت یک کارگزاری جدید در بورس

بورس تهران با صدور اطلاعیه ای از صدور مجوز فعالیت برای یک کارگزاری جدید در بورس خبر داد.
کد خبر : ۹۴۰۲۳
بورس

به گزارش ایبِنا، مدیر امور اعضاء بورس تهران اعلام کرد : با اعطای لوح عضویت به شرکت کارگزاری سینا در بورس تهران، تعداد کارگزاران فعال به ۱۰۶ کارگزاری رسید. بر اساس این گزارش، شهرام دانشور مدیر امور اعضاء بورس تهران ضمن بیان این مطلب گفت: کارگزاران می توانند با ایجاد شعبه یا دفتر پذیرش در سراسر کشور در توسعه بازار سرمایه نقش داشته باشند.


وی ادامه داد: در سال ۸۵ برخی از وظایف سازمان در حوزه کارگزاران به بورس تهران محول شد که در آن زمان تعداد ۸۵ شرکت کارگزاری در بورس فعال بودند و تاکنون تعداد ۲۱ کارگزاری افزوده شده است.


مدیر امور اعضاء بورس تهران با اشاره به این مساله که بورس تهران در ۲۲ تالار منطقه ای حضور دارد و این امر دسترسی مردم به بورس تهران را تسهیل کرده است گفت: تعداد ۱۰۶ کارگزار در ۱۷۹۰ ایستگاه معاملاتی که درنقاط مختلف کشور مستقر هستند، به فعالیت می­ پردازند.


وی با بیان اینکه مدیریت امور اعضاء علاوه بر اعطای مجوز دسترسی به سامانه معاملات، به صورت مستمر کار بررسی بر عملکرد کارگزاران را از طریق بازرسی دفاتر کارگزاران و بررسی ترازنامه و صورت های مالی آن ها بر عهده دارد.


دانشور اظهارداشت: از جمله برنامه های مدنظر مدیر عامل بورس تهران و هیات مدیره برای افزایش اثربخشی و کارایی فعالیت های کارگزاران در بازار سرمایه، برقراری ارتباط سیستماتیک میان بورس تهران و کارگزاران از طریق ایجاد تغییرات ساختاری در نحوه نظارت و ارزیابی و تعدیل برخی مفاد قانونی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر