وام اشتباهی ۱۲ میلیارد دلاری بانک روسی به آفریقای مرکزی

بانک دولتی «وی تی بی» روسیه به اشتباه ۱۲ میلیارد دلار به جمهوری آفریقای مرکزی وام داد.
کد خبر : ۹۴۱۰۷
بانک روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک دولتی وی تی بی روسیه در گزارشی اعلام کرد که تقریبا ۱۲ میلیارد دلار به اشتباه از سوی این بانک به جمهوری آفریقای مرکزی داده شده است. این رقم بیش از ۶ برابر تولید ناخالص داخلی این کشور است.


بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که این میزان وام در گزارش مالی فصلی بانک وی تی بی روسیه ثبت شده و این بانک روسی اعلام کرد که اشتباه فنی باعث انتقال این مبلغ به جمهوری آفریقای مرکزی شده است.  


بانک وی تی بی روسیه اعلام کرد که این بانک به این میزان مبلغی را برای جمهوری آفریقای مرکزی ارئه نمی دهد و به احتمال بسیار زیاد این مسئله یک اشتباه فنی در سیستم این بانک در زمان کدگذاری کشورها بوده است. این مبلغ بیش از ۸۰۰ میلیارد روبل (۱۲ میلیارد دلار) معادل بیش از ۶ برابر تولید اقتصادی سالانه جمهوری آفریقای مرکزی است.  


بر همین اساس، «آنگه ماسیم کازاگویی» سخنگوی دولت روسیه گفت: من این اطلاعات را ندارم. اما باور کردنی نیست چون این مبلغ فراتر از ظرفیت بدهی جمهوری آفریقای مرکزی است. ما عضو صندوق بین المللی پول هستیم. زمانی که یک عضو صندوق بین المللی پول قصد قبول بدهی دارد باید در مورد آن با صندوق گفتگو کند.


بر پایه این گزارش، جمهوری آفریقای مرکزی پیش از این مستعمره فرانسه بود و جمعیت آن ۵ میلیون نفر و بر اساس اعلام بانک جهانی تولید ناخالص داخلی آن ۱.۹۵ میلیارد دلار است که در میان فقیرترین کشورهای جهان قرار دارد.


برچسب ها: وام روسیه آفریقا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها