بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را ۱.۵ درصد قرار داد

رزرو بانک استرالیا به دلیل بازار بی رمق مسکن در این کشور، نرخ بهره را بدون تغییر ۱.۵ درصد حفظ کرد.
کد خبر : ۹۴۲۷۴
رزرو بانک استرالیا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، رزرو بانک استرالیا به دلیل تاثیر رکود بازار مسکن این کشور نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته و بار دیگر در پایین ترین سطح خود حفظ کرد. بر همین اساس، «فیلیپ لو» رییس رزرو بانک استرالیا نرخ بهره را ۱.۵ درصد نگه داشت که اکنون سال ها است در این سطح قرار دارد. رزرو بانک استرالیا در اطلاعیه ای اعلام کرد درآمد خانوارها هنوز در سطح پایین و سطح بدهی آنها بالا است؛ ضمن اینکه قیمت برخی از دارایی ها هم کاهش پیدا کرده است.


«فیلیپ لو» گفت: شرایط اعتباری برای وام گیرندگان سخت تر از گذشته شده و نشان دهنده سخت گیری از سوی رگولاتورها و عصبی شدن وام دهندگان در بحبوحه استعلام از رفتار بانک ها است. قیمت مسکن در استرالیا در ماه نوامبر با بزرگترین روند نزولی ماهانه از زمان بحران مالی جهان به بعد روبرو شد و حاکی از آن دارد که اعطای وام محدود شده و خریداران در انتظار آن هستند که بازار مسکن به چه میزان به روند نزولی خود ادامه می دهد.


بر پایه این گزارش تضعیف بازار مسکن، متغیر جدیدی را به چارچوب سیاست رزرو بانک استرالیا اضافه کرد و اعتماد خانوارها را به فضای اقتصادی و نیز هزینه کرد آنها را تهدید می کند. استرالیا برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و تقویت بازار کار که نیازمند افزایش دستمزده ها است، نرخ بهره را پایین نگه داشته است که این روند منجر به افزایش درآمد خانوارها و تورم می شود تا زمینه ساز افزایش نرخ بهره شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر