14 آذر 1397 - 13:36
نهاوندیان تاکید کرد:

ثبات بازار ارز نتیجه بازگشت ارز صادرکنندگان است

معاون اقتصادی رییس جمهوری با اشاره به ثبات ایجاد شده در بازار ارز گفت: بازگشت ارز صادرکنندگان به بازار یکی از عواملی بوده که در هفته های اخیر سبب ثبات در بازار ارز شده است.
کد خبر : ۹۴۳۲۸
نهاوندیان

به گزارش ایبِنا، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: حمایت جدی از صادرات و صادرکنندگان از طریق تسهیل تجارت و تقویت منابع ارزی کشور دو سیاست جدی دولت برای مقابله با تحریم های اقتصادی است.


نهاوندیان با اشاره به سیاست‌های ارزی و تجاری گفت: سیاست ارزی و تجاری کشور به صراحت و روشنی اعلام شده و خود صادرکنندگان هم کاملا با این سیاست همراه هستند تا ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور باز گردد.


وی ادامه داد: اینکه صادرکننده ای ارز خود را به مصرف واردات برساند یا در سامانه نیما یا از طریق بانک ها و صرافی ها عرضه کند به این معنی است که دست صادرکنندگان را در بازگرداندن ارز باز بگذاریم.


معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: هدف اصلی استمرار صادرات است تا ارز حاصل از آن به ریال تبدیل شده و بتوان با آن خرید انجام داد یا تولید جدید داشت؛ این چرخه که یکبار تمام نمی شود بلکه باید مرتب تداوم داشته باشد.


نهاوندیان تاکید کرد: بازگشت ارز صادرکنندگان به بازار یکی از عواملی بوده که در هفته های اخیر سبب ثبات در بازار ارز شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر