تازه ترین آمارها مشخص کرد :

عمیق‌تر شدن معاملات الکترونیک در بازار سهام

اطلاعات منتشره از سوی بورس تهران نشان می‌دهد که تعداد ۲۴۶ هزار و ۶۱۶ میلیون سهم به ارزش ۶۷۹ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال در ۸ ماه نخست سال جاری از طریق معاملات الکترونیکی داد و ستد شده است.
کد خبر : ۹۴۴۹۹
طرح

به گزارش ایبِنا، در بازار اوراق بدهی در هشت ماه منتهی به پایان آبان ماه، تعداد ۶۸ میلیون برگه به ۶۶ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفته است.


بر اساس این گزارش، در هشت ماهه سال جاری، تعداد ۳۵۸۹ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۶ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۲۹۶ درصد رشد و ۲۹۰ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۹۶ همراه شد.


وضعیت «P/E»


اطلاعات منتشره از سوی بورس تهرن نشان می‌دهدکه نسبت «P/E» بازار سهام در آبان ماه برابر با ۹.۹۸ مرتبه بوده است.


لازم به ذکر است که ۵۳ شرکت دارای پیش بینی سود صفر یا منفی بوده اند که در محاسبات «P/E» این دوره زمانی لحاظ نشده اند.


همچنین در آبان ماه ۹۷ به دلیل عدم الزام ارایه پیش بینی سود شرکت های صنعت سرمایه گذاری ها، ۱۷ شرکت فعال در این گروه در گزارش «P/E» لحاظ نمی شود، بنابراین، نسبت قیمت به عایدی «P/E» محاسبه شده بر مبنای ارزش بازار ۲۷۲ شرکت ۶۲۹۸۵۴۰ میلیارد ریال و سود پیش بینی شده بیش از ۶۳۱۰۱۰ میلیارد ریال است.


عملکرد صنایع


همچنین در دومین ماه از پاییز بررسی صنایع از نظر ارزش بازار نشان می دهد که گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۲۸ شرکت و ارزش بازار یک میلیون و ۷۰۵ هزار میلیارد ریالی در رتبه اول قرار دارد، فلزات اساسی با بیش از یک میلیون و هفت هزار میلیارد ریال و استخراج کانه های فلزی با بیش از ۷۰۱ هزار میلیارد ریال رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.


ارزش معاملات تالارهای منطقه ای


از ابتدای سال جاری تا پایان هشتمین ماه از سال جاری، بیشترین ارزش معاملات را بین تالارهای منطقه ای به ترتیب تالار منطقه ای کیش با مبادله ۹۰ هزار و ۶۲۲  میلیارد ریال، تالار منطقه ای اصفهان با مبادله ۳۵ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال، تالار منطقه ای مشهد با مبادله ۲۶ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال، تالار منطقه ای کرج با مبادله ۲۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال و تالار منطقه ای تبریز با مبادله ۲۲ هزار و ۴۸ میلیارد ریال به نام خود ثبت کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها