آیفکس ۱۸۵۷ واحد شد

آمارها نشان می دهد که روز جاری ۶۸ میلیون سهم به ارزش ۲۵۱ میلیارد ریال در بازار اول و ۵۱۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال در بازار دوم فرابورس معامله شد و آیفکس به ۱۸۵۷ واحد رسید.
کد خبر : ۹۴۵۰۶
طرح

به گزارش ایبِنا، شاخص کل فرابورس که از آغاز دادوستدهای روز جاری روند صعودی را تجربه کرده بود، با ۱۹ واحد افزایش در پایان معاملات در پله ۱۸۵۷ واحدی ایستاد که در این میان نماد «ذوب» با بیش از ۱۳ واحد تاثیر مثبت بیشترین اثر را بر رشد امروز این نماگر بر جای گذاشت.


نمادهای تاثیر گذار


بر اساس این گزارش، معاملات مثبت در دو نماد «ذوب» و «مارون» در مجموع منجر به اهرم مثبت ۱۷ واحدی بر شاخص کل و مانع از تاثیر منفی بیشتر نماد «میدکو» بر این نماگر شد. رصد نمادهای فرابورسی در روز جاری بیانگر آن است که نماد «توریل» امروز بیشترین افزایش و نماد «قشیر» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند و سه نماد «مادیرا»، «ذوب» و «کگهر» پُربازدیدترین‌ها لقب گرفتند.


بازار اول و دوم


نگاهی به معاملات سهام در دو بازار اول و دوم نشان دهنده آن است که امروز ۶۸ میلیون سهم به ارزش ۲۵۱ میلیارد ریال در بازار اول و ۵۱۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال در بازار دوم میان معامله‌گران دست‌ به‌ دست شد که در این میان نماد «ذوب» با حجم معاملات بیش از ۲۵۵ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.


همچنین نماد معاملاتی شرکت بیمه سامان یعنی «بساما» متعلق به بازار اول به دلیل برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد. به‌ علاوه، در روزی که گذشت ۳۰۹ میلیون سهم به ارزش ۷۰۲ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو بازار پایه میان معامله‌گران دست‌ به‌ دست شد.


بازار ابزارهای نوین مالی


از طرف دیگر، در بازار ابزارهای نوین مالی امروز ۲۰ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال در قالب معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) جابه‌جا شد که «اخزا۷۰۸» بیشترین ارزش معاملاتی را در میان اوراق بدهی در اختیار گرفت. در نهایت در روزی که گذشت بیش از ۹۱۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۴۹۹ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال در مجموع بازارهای نُه‌گانه فرابورس معامله شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر