20 آذر 1397 - 16:53
مهر ایران؛ گامی بزرگ در مسیر اشتغال های کوچک

۱۱ سال حمایت از معیشت و کسب و کارهای خرد

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران به همراه رئیس و اعضای هیات مدیره بانک طی پیامی ۲۲ آذر ماه، یازدهمین سالروز فعالیت "بانک قرض الحسنه مهر ایران" را تبریک گفتند.
کد خبر : ۹۴۵۵۸
سالگرد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، در متن این پیام آمده است: ۲۲ آذر ماه، یازدهمین سالروز فعالیت " بانک قرض الحسنه مهر ایران " در راستای توانمند سازی افراد کم درآمد و نیازمند جامعه و همچنین تامین مالی مشتریان عزیز به منظور رفع مایحتاج ضروری آنها است.


همانگونه که استحضار دارید، سازماندهی قرض الحسنه در جامعه نیازمند یک سیستم منسجم بر پایه مبانی علمی و اقتصادی است که نظام بانکی راهکار اصلی این مسیر است. بانکــداری اســلامی در بستر قرض الحسنه نقش بسزایی در رونق اقتصادهای نوپا و مولد دارد. در این راستا، بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵هزار میلیارد ریال و مشارکت بانکهای بزرگ و دولتی ۲۲ آذرماه سال ۱۳۸۶ با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح و با گسترش و توزیع موزون شعب خود در سراسر کشور آغاز به کار نمود.


بانک قرض الحسنه مهر ایران هم اکنون با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال و نزدیک به ۳هزار پرسنل جوان، متخصص و کارآزموده در سراسر کشور فعالیت می کند. این بانک در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.


این بانک از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد به بهبود شاخص های اقتصادی در جامعه کمک می کند. توسعه آموزش با اولویت دانش آموزان مناطق محروم، توسعه بهداشت و سلامت با اولویت توانبخشی آسیب دیدگان اجتماعی، حفاظت از محیط زیست و توسعه فعالیت‌های مردم‌محورِ زیست محیطی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت توانمندسازی مددجویان و توانخواهان سازمان‌های حمایتی، توانمند سازی و ریشه کنی فقر، تحقق حقوق شهروندی و حمایت از جوانان، ازدواج و تشکیل خانواده بخشی از اهداف و مسئولیت های اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران به شمار می آید.


ایــن بانــک بــا انعقــاد تفاهنامه هــای حمایتــی بــا نهادهایــی ماننــد وزارت بهداشــت، ســازمان بهزیســتی، ســازمان زندانهــا، کمیتــه امــداد خمینــی (ره)، بنیاد برکت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شورای عالی مناطق آزاد و ... نقــش بســزایی را در تقویــت و توانمند ســازی اقشــار آســیب پذیــر جامعــه، حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی ایفــا نمــوده اســت. بانک قرض الحسنه مهرایران امسال نیز با معطوف ساختن توجهات خود به دانشجویان و آموزش عالی کشور به عنوان نیروی مولد، متخصص و ماهر و همچنین پتانسیل ذاتی برای آبادانی ایران عزیز اسلامی طی تفاهمنامه هایی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی و کاربردی، مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاه علامه طباطبایی گام موثری برای توانمندسازی دانشجویان شهریه پرداز از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه دانشجویی برداشته است.


اکنون که در آستانه آغاز دوازدهمین سال فعالیت بانک قرض الحسنه مهرایران قرار گرفته ایم بر خود لازم میدانیم تا گزارشی از عملکرد آن در طول یازده سال گذشته ارائه نماییم: پرداخت بیش از ۴ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان عمل به مسئولیت های اجتماعی با حمایت از اقشار آسیب دیده در یازده سال فعالیت بانک، بالغ بر ۴ میلیون فقره معادل بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که از این میزان تعداد ۷۵۰ هزار فقره در سال ۹۶ و تعداد ۷۴۰ هزار فقره از ابتدای سال ۹۷ تا کنون صورت گرفته شده است. جذب ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار سپرده گذار از ابتدای تاسیس تاکنون که سهم آن در سال های ۹۶ و ۹۷ به میزان یک میلیون و ۹۵۵ هزار نفر معادل ۳۴ درصد است. منابع این بانک در پایان سال ۹۵ بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال بوده که طی ۲ سال اخیر با رشد ۲ برابری مواجه و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۷ هزار میلیارد ریال است.


نسبت مطالبات بانک از ابتدای تاسیس تا کنون حدوداً یک درصد بوده که این نسبت در شبکه بانکی بی نظیر است. برنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۷ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به یک میلیون نفر با اعتباری بالغ بر یکصد هزار میلیارد ریال است که از ابتدای سال تاکنون به بالغ بر ۷۴۰ هزار نفر وام قرض الحسنه معادل ۸۳ هزار میلیارد ریال اعطا شده است. مفتخریم بانک قرض الحسنه مهر ایران به پشتوانه سهامداران بزرگ خود و مشتریان گرامی، در یازده سال فعالیت اثربخش خود در جامعه، گام های ارزشمندی را برای رفع محرومیت ها و محدودیت های مالی، توسعه عدالت اجتماعی، توانمندسازی و بهبود معیشت اقشار ضعیف، کاهش آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و اشتغالزایی، تامین خرد مالی برای درمان بیماری ها و همچنین حمایت از مددجویان سازمان های مردم نهاد برداشته است.


از همین روی از اینکه، با همتی بزرگ و اندیشه ای بلند، بانک قرض الحسنه مهرایران را یاری نمودید تا با سرافرازی و سربلندی به جایگاه شایسته خود در جامعه و شبکه بانکی کشور دست یابد کمال سپاس و امتنان خانواده بزرگ این بانک را اعلام می داریم. از این رو، فرارسیدن ۲۲ آذر ماه، یازدهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران را به تمامی سهامداران ارجمند، مشتریان گرامی و کلیه همکاران ساعی تبریک عرض نموده، امید است در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله تعالی) و خرد جمعی، در سالی که مزین به نام "حمایت از کالای ایرانی" است به جایگاه رفیع تری در عرصه نظام بانکی دست یابیم. در پایان از در گاه خداوند، توفیق روز افزون، موفقیت در دستیابی به افق های مسئولیت اجتماعی و استمرار خدمت رسانی برای تحقق پیشرفت و حمایت از خانواده بزرگ ایران عزیز اسلامیمان را مسئلت دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر